<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötte på lite problem ...kablarna från tändplattan är lite för korta så kopplingsplinten hamnar på "fel" ställe och kan inte få plats i ramen utan hamnar vid luftburken ungefär.
Hur ska man göra?Skarva kablarna utanför tändplattan eller försöka få bort svänghjulet och skarva dom där inne?
Alla tips är välkomna! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kablarna är inte för korta,de kopplas samman i sockerbiten som ligger dold och skymd av luftburken och drevkåpan. Ska inte kopplas ihop bak motorn. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inga bilder men gå in på http://www.puchverkstan.se/?m=4&s=3
och kolla på projekten med Texas eller Alabaman där finns några rätt bra bilder på hur det ska se ut <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stötte på patrull igen...
Jag skulle montera kopplingsvajern och hävarmen på kopplingen står åt "fel" håll.Utåt,framåt.Om jag däremot tar bort fjädern undertill ner i motorn,som går in i hävarmen, så kan man flytta hävarmen rätt och fjäderkraften gör att den ändå går tillbaka.
Men om man monterar fjädern som är i motorblocket och in i hävarmen kommer hävarmen alltså i fel läge.Försöker lista ut hur man fixar till läget på armen men lyckas inte.
Problemet är mest att man aldrig tidigare skruvat med Puch kanske...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lossa centreringsmuttern i oljekåpan, ta av den. Vrid på dragarmen i kopplingsdragbulten. Den är platt på ena sidan, armens pinne - den som går från armen i oljekåpan - har motsvarande platt sida. När de blir kompisar funkar allt. Här är det vanligt att folk med våld försöker få delarna att fungera, slutar alltid med att dragbulten går åt h-e <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick ordning på kopplingen igår.
Och idag fyllde jag på olja och bensin samt provkörde en bit.
Gick kanonbra i både motor och växellåda.
Dessutom fick jag elen att funka vilket jag inte trodde.Ska nu bara skaffa ett nytt lock till flottören eftersom det läcker lite där.
Monterade även dekalerna på bakskärmen.Blev inte jättesnyggt men dom ska ju vara där.
Idag byttes svänghjulstallriken eftersom den som var monterad såg bra sliten ut och gick inte att få ordning på.
Farsgubben tjatar om att jag ska ha en Hacke-dekal på tallriken eftersom det enligt honom var rätt vanligt "förr i tiden".
Men jag vet inte var det finns.
Lackade även luftburken (som tidigare var röd) och fick dessutom hem lite delar från Puchverkstan bl.a luftfilter och lite smått & gott.
Förhoppningsvis blir Floridan helt klar i helgen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han som skrev inlägget innan mig kallar sig "PUCH-60" och jag hänvisade till hans Puch Florida som var på bild. <!-- </EdIndex> --></div>