<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo JLO med nållager i vevstaken ska ha ytterdiameter på nållagret 13 mm. Kolvbulten är ju 10 mm som vanligt.
Jag har alltså köpt nållager 10x13x14,5 vilka finns att köpa lite var stans.
Har fotat lite på mitt NOS vevparti, ja ett sånt för kedjetransmission alltså.
Jag har också ett sådant vevparti där vevstaken är bytt till en som har bussning. Är gjort av en kompis nästgårds.
<!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en intressant vevaxel och någon sådan har jag aldrig sett. Tydligen har den kommit via MCB som reservdel och då kanske som ersättning till vevaxel avsedd för motor till sverigemarknaden? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej förra tråden var väl någon annan tråd som spårade ur, vill jag minnas.
men jag ser varför mitt minne svek mig. det sitter en yttre lagerbana ipressad i ilostaken. i mitt sånt vevparti har jag pressat ur den och pressat i en bussning i stället.
sachs stålstakar har nållagret direkt i staken.
56:an skrev:Det var en intressant vevaxel och någon sådan har jag aldrig sett. Tydligen har den kommit via MCB som reservdel och då kanske som ersättning till vevaxel avsedd för motor till sverigemarknaden?
vevaxlarna till första motorn med kedjetrans ser ut så.