avgasmutter adapter

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
94482

avgasmutter adapter

Inlägg av 94482 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det fins ju Avgasmutter reduceringsmodell 32/28, men tvärs om 28syl/32avgas det borde ju gå att lösa med typ insatsjänga, inom rörmokeri har dom adaptrat i mässing som kan va ganska tunna som ovanstående, rörmokeri adaptratrarna som jag hade hämma har inte samma jängor dom va grövre eller finare, men är det någon annan som tänkt lika dant kanske någon som även försökt och kanske till och lyckats <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle bara ha svetsat på en 28mm anslutning på 32mm kröken istället. (nackdelen är väl om man måste byta mutter sedan, eller om man glömmer att sätta dit muttern först :) ) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har sett någon som använt Zündappkrök, och klämt utanpå gängorna på en Sachscylinder. Och då bör du ju kunna köpa en krök i önskad grovlek. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På mina småmoppar kör jag med 28 krök och en bit 32 rör längst bak och sedan 32 mm Jamakol. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:På mina småmoppar kör jag med 28 krök

EKF ? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej inte EKF dom har inte 28 mm muttern. <!-- </EdIndex> --></div>
lillen 761

Inlägg av lillen 761 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Senast idag fick jag reda på att det finns/fanns. Hobbex hade de på glada 80- talet tydligen.

/Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
94482

Inlägg av 94482 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då måste det ha vart både krök och mutter, altså en mötter som sitter fast på kröken
jo jag fönderar på om det går att dela en 28mutter tvärs över jängen, kapa ett spår för krökringen med dremeln, montera på syl och sedan svetsa ihop typ <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilken svarvare som helst som är värdig sin yrkestitel borde kunna svarva till en sån gängbussning.
kolla om det finns någon yrkesskola i närheten. dom brukar uppskatta att få svarva grejor som kommer till användning. dom brukar även vara förtjusta i tårta eller bullar.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här löste jag det:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar