Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ang varj, 2 stycken mindre i Västmanland. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, du har stenkoll lasse. Alla byggnader är med, men inte hela marken. Sugen på att komma med dalahästarna och beta av ängarna till sommaren?

Snön smälter, men igår kom det 15cm extra utav det vita
Bild

Bild


Apropå varg så har de siktats i byarna runtom så det kan nog ha varit ungvargsspår. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar ladan på bilden, den är helt underbar. Det skulle kunna vara perfekt till logdans men sådant är väl inte populärt längre, det kanske mer tillhör 60- och 70-talets nöjen? Jag tror det finns många fler möjligheter med en sådan lokal, kanske café och mopedutställning om det är tillräckligt många som kör vägen förbi?

Stallet under är heller inte fel.. är säkert många och rejäla utrymmen där. Hur stor är ladan? Jag gissar 30 x 10 meter....

..... eller 40 * 12 kanske??? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När jag gifte mig så röjde vi svärfarsans loge och hade världens fest där var hur kul som helst, man kanske skulle fria en gång till för en fest sitter väl aldrig fel . <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fest och dans på loge är inte fel men nu blir det bara hambo med mopederna däruppe.

Lasse var har du hittat det flygfotot? Man ser en rågång jättebra som jag skulle vilja kika närmare på. Eniro har inte lika bra bild. :? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Fest och dans på loge är inte fel men nu blir det bara hambo med mopederna däruppe.

Lasse var har du hittat det flygfotot? Man ser en rågång jättebra som jag skulle vilja kika närmare på. Eniro har inte lika bra bild. :?
Jag flög ju över där i sommras och vinkade med vingarna, hittade tyvär inget ställe att landa på :shock:
:wink: :wink:



Annars är bilden på hitta.se (satelit) går dock ej att zooma mer <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här finns kartor med fastighetsgränser om det är något intresant.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=metria&source=web&cd=3&sqi=2&ved=0CDsQjBAwAg&url=http%3A%2F%2Fbutiken.metria.se%2Fdkny%2F&ei=C554T7_THrDQ4QStlqXTDg&usg=AFQjCNHSa4mncKx1p5Iq7U8lMkaMsH9nJA

skogsstyrelsen kan hjälpa till att leta på rågångar. och jag tror det ingår i deras gratisservice. det finns programvara till GPS som visar rågångarna.

passa i så fall på medans USA fortfarande är ute och krigar för då håller dom alla sateliter igång och i högsta trim. förr brukade dom stänga ner en del av sateliterna när deras soldater åkte hem. och då minskar precisionen.

erlan

PS. missade en länk tidigare idag <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, länsstyrelsen har bra service.

Var bara lite nyfiken att se den bilden eftersom rågången inte är så tydlig idag och det här var innan skogen vuxit på sig.

Ungefär så här ser den delen av marken. Har en myr på annat håll också.. :roll:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan se var gränsen går, olika avverkning i skogen. Och vad mera jag ser en massa med ved. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Och vad mera jag ser en massa med ved. :shock:
Jorru, det räcker och blir över :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm blider går att hämta via Google/maps/...& Eniro helt gratis.



Ex. Google:__http://maps.google.se/

1.) Skriv in en adress å sök
2.) Klicka på bilden eller Sattelit
3.) Pila vidare till rätt vy...


Ex. Eniro:__http://www.eniro.se/....upplösningen ej lika bra som Google/.

1.) Klicka på kartor
2.) Skriv in en adress å sök
3.) Klicka på flyfoto
4.) Pila vidare till rätt vy...


Sen att spar bilden från bildskärmen genom att klicka på Print Scr en gång, =ta en skärm dump

Öppna det bildprogram du använder och klistera in bilden där..
Jag använder Windows Paint bildprog, finns i alla Winows versioner tro ja.
Du får ofta en för stor bild i Windows Paint bildprog vid första klistra in.
Med det fixar man genom att klippa ut den rutan/bild man vill ha och öppna ett nytt fönster i
bildprogramet man använder & spara den...hur lätt som helst.. :shock:
Sen är de bara att spara som nått kul... :)

Allt som du kan få upp på bildskärmen går att spara på detta vis, även skydda de bilder går att spara..***ler**... 8)

OBS detta är bara ett lite tipps till dom som inte vet tex att spara bilder mm. Man kan ju även spara en texts som bild.. :roll:
Sen kan man med ett text läsningsprogram OCR läsa in tex...å redigera den...lite överkurs tror ja. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett gratisprogram som tillåter en att ta screeshots på allt oavsett om det är skyddat eller inte. Take screenshot heter det.

Det här är intressant, Pengfors motorstadio
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sånt finns standard i MAC :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Det finns ett gratisprogram som tillåter en att ta screeshots på allt oavsett om det är skyddat eller inte. Take screenshot heter det.

Det här är intressant, Pengfors motorstadio
Bild
Tjusig motorstadion...med många baaaannnooor.... mistick_yes.gif slider_victory.gif

PS behövs inga program för att ta en skärdump med Print SCR.
Får du upp det på skärmen, då funkar på skyddade bilder mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Command shift 4 på MACen så tar du det du vill ha ur bilden

Bild :D

Command shift 3 så har man hela skärmen.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar