El fel?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
azonic
Kontakt:

El fel?

Inlägg av azonic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Jag håller på att renovera en 1185:a, dock så har jag lite problem med ljusomkopplaren (tror jag att det är), så fort jag monterar ljusomkopplaren på styret vill inte moppen starta, tar jag av den så startar den, det verkar gå ut ström i hela ljusomkopplaren, sätter jag locket mot styret blir det gnistor mellan dom två och sen dör motorn, det verkar vara nått lurt antingen i ljusomkopplaren eller nån annanstans.

Vad kan detta bero på?

Mvh
Kalle <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har kopplat fel, kopplings schema finns på raketsport.com
Dödaren ligger mot ramen kanske <!-- </EdIndex> --></div>
azonic
Kontakt:

Inlägg av azonic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Oldie skrev:Du har kopplat fel, kopplings schema finns på raketsport.com
Dödaren ligger mot ramen kanske
Det är inte jag som kopplat den, så jag vet inte vad som är rätt eller fel, men ska kolla upp det, tack!

Med dödaren mot ramen menar du att svart kabel ligger emot ramen och orsakar problemet? <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja. Beror ibland på att dödarknappen fastnat intryckt eller av annan orsak är kortsluten hela tiden. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

G-son skrev:Ja. Beror ibland på att dödarknappen fastnat intryckt eller av annan orsak är kortsluten hela tiden.
Ja, där ligger nog felet tror jag , ganska vanligt :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
azonic
Kontakt:

Inlägg av azonic »

G-son skrev:Ja. Beror ibland på att dödarknappen fastnat intryckt eller av annan orsak är kortsluten hela tiden.
Kom på det idag när jag funderade lite att det måste vara problemet, då är det bekräftat av er också! :D

Har kollat på det tidigare men det är ju så svårt att veta om den ligger på eller ej när locket är på, jag har försökt att få dödarknappen att ligga så långt från jordpolerna som möjligt men det verkar ändå som den ligger på, får kika lite mer på det!

Tack för snabba svar!

Btw, en till fråga, ska metall bläcket ligga över eller under gummibiten?

Bild[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det. <!-- </EdIndex> --></div>
azonic
Kontakt:

Inlägg av azonic »

Conrad Engström skrev:Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det.
Ok, så gummit ska inte alls vara där, inte ens mot styret? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

azonic skrev:
Conrad Engström skrev:Det skall inte vara gummi där. Det gör att det trycker upp alltihopa mot bläcket för stopp. Ibland får man knacka lite på nitarna till signalbläcket och till dödarn. Dessutom får man kolla så inte sladden går för långt genom plinten. Bläcket skall vara som du har det.
Ok, så gummit ska inte alls vara där, inte ens mot styret?
Hållaren måste möta metallen ordentligt då det är jordning. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
azonic
Kontakt:

Inlägg av azonic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för all hjälp, nu funkar allt perfekt! :D

Köpte en ny ljusomkopplare och tog bort gummit. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

azonic skrev:Tack för all hjälp, nu funkar allt perfekt! :D

Köpte en ny ljusomkopplare och tog bort gummit.
Bravo :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar