off topic tråden
Hungerspelen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som den vidsynte och kloke tonårsförälder jag är, så har jag läst böckerna och ikväll sett filmen med hela familjen.
Böckerna sådär, 1an är bäst, 2an och 3an nja, är jag för gammal ?
Men filmen... Vilken höjdare, Colloseum, ett samhälle på sitt yttersta, barn som dödar varandra.
Snacka om samhällskritik, OM man väljer att se det på det sättet, vilket jag gärna gör.
Vi fick ett bra snack mellan oss efteråt.
SE DEN. <!-- </EdIndex> --></div>
Men filmen... Vilken höjdare, Colloseum, ett samhälle på sitt yttersta, barn som dödar varandra.
Snacka om samhällskritik, OM man väljer att se det på det sättet, vilket jag gärna gör.
SE DEN. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Illa var det värre, och förr var det nuBraxmatte skrev:Och alla här begriper väl att det var inte så illa skrivet som det var menat...alf-johan skrev:Det är inte så lätt Braxen, finns bara en svensk moppe som jag gillar, och den har jag redan haft, och den var inte så särskillt bra, (skrammel)Braxmatte skrev:Hoppas Affe köper en riktig svensk moppe istället för suzsuckin ocksåalla crescent vänner
![]()
Eller var det tvärt om jag menade mer illa än jag skrev...
nej det är blev nog ockå fel...

- alf-johan
- Forumsponsor
[img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>Lasse väss skrev:Illa var det värre, och förr var det nuBraxmatte skrev:Och alla här begriper väl att det var inte så illa skrivet som det var menat...alf-johan skrev:Det är inte så lätt Braxen, finns bara en svensk moppe som jag gillar, och den har jag redan haft, och den var inte så särskillt bra, (skrammel)Braxmatte skrev:Hoppas Affe köper en riktig svensk moppe istället för suzsuckin ocksåalla crescent vänner
![]()
Eller var det tvärt om jag menade mer illa än jag skrev...
nej det är blev nog ockå fel...
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Re: Hungerspelen
Kanonbra enligt mitt tycke. <!-- </EdIndex> --></div>
Var oxå och såg den. En av dom där filmerna som riktigt fastnade i skallen.Caddylasse skrev:Som den vidsynte och kloke tonårsförälder jag är, så har jag läst böckerna och ikväll sett filmen med hela familjen.
SE DEN.
Kanonbra enligt mitt tycke. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Läsa innan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tyckte det var en fördel för en gångs skull att läsa boken innan, annars är det nog lite svårt att hänga med. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Läsa innan
Bra att veta. Då är det bara att sätta igång med den. <!-- </EdIndex> --></div>Caddylasse skrev:Jag tyckte det var en fördel för en gångs skull att läsa boken innan, annars är det nog lite svårt att hänga med.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- alf-johan
- Forumsponsor
Bilderna togs bort när jag inte ville vara med 
Så här blev det, många bilder på en gångalf-johan skrev:Du kanske har rätt Mattias, Lycka till själv, Jag har inte lyckats sälja Sukan, så den får gå en sommar till, har satt på nummerplåt i fram, så nu ser den verkligen ut som en enduro
Uploaded with [URL=http://imageshack

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag skulle jag trotsa influensan och ta och sätta upp några taklister i den nybyggda hallen. På nåt konstigt vis så hamnade jag ute på gården, mekandes med fyrhjulingen. När den väl gick igång körde jag lite hästhoppningshinder till ridbanan och passade även på att sladda ridbanan inför frugans hoppträning.
Inte blev det några taklister inte
Hann dock fundera en massa på olika mopedprojekt eftersom frugan städade på logen där det förutom gammalt höboss finns lite mopedvrak. "Kanske plocka ihop en Stummis och den där 2000 som står där i hörnet kan man ju plocka ihop med den motorn och de där skärmarna och... och ... och.. och...
Borde kanske inte ens tänka på mopedprojekt då jag har 2 amazoner som ska igång i sommar.
Ja vi får väl se vad som händer. Just nu är jag mitt i matlagningen, ska snart starta grillen. Avnjuter en Mojito och känner mig ganska.... gosig
Grillad, marinerad kycklingfile och klyftpotatis tänkte jag bjuda familjen på. Inga finesser men gott ändå. Kanske lite bearnaise till det?
Vad äter ni idag? <!-- </EdIndex> --></div>
Inte blev det några taklister inte

Borde kanske inte ens tänka på mopedprojekt då jag har 2 amazoner som ska igång i sommar.
Ja vi får väl se vad som händer. Just nu är jag mitt i matlagningen, ska snart starta grillen. Avnjuter en Mojito och känner mig ganska.... gosig

Grillad, marinerad kycklingfile och klyftpotatis tänkte jag bjuda familjen på. Inga finesser men gott ändå. Kanske lite bearnaise till det?
Vad äter ni idag? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he blev ju väldigt enkel mat i dag...
nöjde mig med en finduskartong....inte mycket för finesser när man bara ska äta själv.... 
ska smyga i mej en öl nu oxå å sätta mig å invänta Mr Väss...

ska smyga i mej en öl nu oxå å sätta mig å invänta Mr Väss...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gjorde färdigt runt garageporten. Smygar, foder, tätningslister och spanjoletter. Väntar på isolerglasen, sedan färdigt.
Ja mat blev det. Djupfrysta laxbitar i ungnen, sås och potatis (Asterix) Det var visst något grönt till.
Därefter åkte vi till Västerås och gick utefter hamnen, där det numera byggs bostadshus med jettestora glasbalkonger.
Sammtidigt var vi och tittade på vår f.d stålskuta vi hade 15X5 m 40 ton vägde hon. Reana var namnet.
En promenad på 1, 5 tim. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja mat blev det. Djupfrysta laxbitar i ungnen, sås och potatis (Asterix) Det var visst något grönt till.
Därefter åkte vi till Västerås och gick utefter hamnen, där det numera byggs bostadshus med jettestora glasbalkonger.
Sammtidigt var vi och tittade på vår f.d stålskuta vi hade 15X5 m 40 ton vägde hon. Reana var namnet.
En promenad på 1, 5 tim. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag tog jag ut 1209 spesial och åkte till Torshälla och träffade vegge. Därifrån drog vi iväg till Gröndalbanan och gasade ur oss. Jag har inte vågat ge fullt på fyran änn, men skrotet rör på sig ganska bra. 
Gröndalban är en gokartbana med asfalt. <!-- </EdIndex> --></div>

Gröndalban är en gokartbana med asfalt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->idag gav man sig på ramen med svetsen, gick åt helvete, den ena delen är tunn medans den andra är tjock och bra
en fullt hel och fin ram hade varit smidigt men de är dåligt med folk som säljar mustang grejer har ja märkt, synd
så om ingen har nått tror ja jag lämnar iväg ramen till en svetsare och kanske gör en helt ny robust ram i jigg <!-- </EdIndex> --></div>
en fullt hel och fin ram hade varit smidigt men de är dåligt med folk som säljar mustang grejer har ja märkt, synd
så om ingen har nått tror ja jag lämnar iväg ramen till en svetsare och kanske gör en helt ny robust ram i jigg <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Igår åkte sommarhjulen på, fint med lite snö och hagel under förmiddagen idag då..
Vid däckbytet kom en liten filur å gömde sig under Mazdan som stod bredvid:

I eftermiddag har solen lyst på fint men temperaturen har inte orkat upp till mer än 8-9 plusgrader, fick pysslat med lite kärvande vindrutetorkare på en A4 med å sedan lite bus med vovven innan det var dags å gå in.

Nu puttrar å fräser det om kycklingen i köket så snart är man mätt också.
/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Vid däckbytet kom en liten filur å gömde sig under Mazdan som stod bredvid:

I eftermiddag har solen lyst på fint men temperaturen har inte orkat upp till mer än 8-9 plusgrader, fick pysslat med lite kärvande vindrutetorkare på en A4 med å sedan lite bus med vovven innan det var dags å gå in.

Nu puttrar å fräser det om kycklingen i köket så snart är man mätt också.

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.