Vauxhall Victor super 1964 (Batmobilen)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu går det framåt även med detta fordon. skall ge huvudcylindern ny färg imorgon i väntan på ny tätningssats. idag kom även överdrag till soffan fram. fann ett på tradera efter långt tids letande. visserligen inte just till bilen ja har men det skall passa fint ändå. kanske man slipper skämmas över sliten soffa fram sen! skall bli skönt att ta den i trafik igen efter vintern. sen lite senare i sommar så är det dags för besiktning. hoppas den blir lika smärtfri som sist!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gällande Blaupunkt så gjorde dem en standardradio att passa bilar
Rattar och cromplåtar anpassades till den bil den skulle sitta i.(lösa tillbehörs satser) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Gällande Blaupunkt så gjorde dem en standardradio att passa bilar
Rattar och cromplåtar anpassades till den bil den skulle sitta i.(lösa tillbehörs satser)
jo de vet jag att blaupunkt aparater var anpassningsbara med 6 eller 12 volt samt positiv eller negativ jord. men ja söker en unik plåt till brädan som man först monterar för att sedan ha radion i! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite stillestånd i väntn på delar. men nu är huvudcylindern renoverad och skall monteras tillbaka sedan lufta av bromsarna runt om. kanske inte de roligaste men med billyft så man kommer upp lite samt att alla ledningar e friska så e de snart avklarat. sedan har det kommit nya strålkastare till den. de gamla skall doneras till raketarens saab. det var allt för stunden med denna uppdatering!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

NiklasHögberg skrev:lite stillestånd i väntn på delar. men nu är huvudcylindern renoverad och skall monteras tillbaka sedan lufta av bromsarna runt om. kanske inte de roligaste men med billyft så man kommer upp lite samt att alla ledningar e friska så e de snart avklarat. sedan har det kommit nya strålkastare till den. de gamla skall doneras till raketarens saab. det var allt för stunden med denna uppdatering!!

snetrean kommer verkligen att bli glad åt nya..*ögon*... :wink: de gammla har börjat få svårartad *brunstarr*.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

Raketaren skrev:
NiklasHögberg skrev:lite stillestånd i väntn på delar. men nu är huvudcylindern renoverad och skall monteras tillbaka sedan lufta av bromsarna runt om. kanske inte de roligaste men med billyft så man kommer upp lite samt att alla ledningar e friska så e de snart avklarat. sedan har det kommit nya strålkastare till den. de gamla skall doneras till raketarens saab. det var allt för stunden med denna uppdatering!!

snetrean kommer verkligen att bli glad åt nya..*ögon*... :wink: de gammla har börjat få svårartad *brunstarr*.. :lol:
låter alldeles utmärkt de att sakerna kommer till användning. ja skall byta sså snart ja har tid och energi så skall ja packa dem gamla o skicka dem till dig. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har ej hänt så mycket med detta fordon. men nu är den ganska klar för sommarens utflykter, slänger med en enligt mig ganska trevlig bild.

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar