Sommarmoppe!

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Monarscoot
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 mar 2012, 00:00
Ort: Linköping

Sommarmoppe!

Inlägg av Monarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kunde bara inte låta bli att visa er min sommarmonarscoot!

http://img836.imageshack.us/img836/1025/hpim4400.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Monarscoot 1263 -65
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanonfin! :D :thumb: 63-67 med Husqvarnamotor va?

Men väskan där bak har du väl inte så, den skämmer ju hela moppen :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarscoot
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 mar 2012, 00:00
Ort: Linköping

Inlägg av Monarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det Husqvarnamotor på den men årsmodellen är jag inte hundra på!

Väskan ja, den är sketaful och jag letar för fullt efter ett par fina sidoväskor som jag även kan gömma det gräsliga men nödvändiga låset i! <!-- </EdIndex> --></div>
Monarscoot 1263 -65
umekille
Inlägg: 1481
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kvar kroköglan under styret är en sånhär ett måste ju
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De som hade väskor på kroken eller sidoväskor var ju gamla gubbar redan på den tiden. Jag känner att jag vill ha en relation till det jag har och då finns inte väskor med i bilden. Är ju 63 år och inte fasen hade någon av mina kompisar väskor på mopparna 1964-

Jag antar att du inte är 90+ så jag föreslår att du skiter i väskor oavsett typ.
Vill du ha med något så sätt fast en "bag" (som det hette på den tiden eller en rygga på pakethållaren! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarscoot
Inlägg: 34
Blev medlem: 20 mar 2012, 00:00
Ort: Linköping

Inlägg av Monarscoot »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst fasen ska man ha en relation till det man har, det har du helt rätt i! Så med tanke på att jag går omkring i hatt, har bruna läderskor a´la Stig-Helmer och gillar att påta bland tulpaner när jag inte pular med Monarscooten så är gubbstuket liksom jag :D På väg till jobbet har jag även mycket riktigt min portfölj inte helt olik den visad ovan på sidokroken! <!-- </EdIndex> --></div>
Monarscoot 1263 -65
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->när jag var i moppeäldern så fanns det en gubbe på trakten, ett så kallat Orginal. han brukade puttra runt på en gammal 50-talsmoped av obesämbar modell. troligen en HPD.
en gån var ett gäng grabbar ute och åkte på sina urluggade puch dakota.(den vanligaste moppen här på trakten då.) dom ko med ca 70 på mätaren och blåste förbi Manne, som gubben hette, där han puttrde i ca 25.
när den sista passerat så vrider Manne på gasen och åker om och ifrån hela gänget! tyvärr såg jag alldrig mpeden stillastående efter det för han blev något år senare så gammal klen och försvarslös att man lyckades få honom att att flytta till ålderdomshemmet.

Så vad är gubbigt och vad är praktiskt?
t.ex. 1209or, monarpeder, monarscoot, och alabamor såg jag bara äldre gentlemen åka på på 70-talet.
nu kittlas min humor av tamken på en monarscoot med en riktigt vass sachs under kåpan. nåt sånt var inte att tänka på på 70-talet.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade en kompis i moppeåldern 1964- som hade Monarscoot.
Han var väldigt liten till växten och kallades för Loppan. :D

Vi skojade mycket om honom då vi fick honom på stiftet. :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar