puch montana gl -82a
puch montana gl -82a
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej
har en puch montana gl –82a som inte vill gå redigt.
plockar ja bort luftburken går den ganska bra,men de låter som den får för mycke soppa,det tar ett tag innan den svarar på gasen vid låga varv.
o så tål den inte full gas
måste ha full gas när ja kickar för att den ska starta
nålmunstycket det långa står det 2,20 på och de lilla som sitter på det är 66. har testat med 56 o 50 me ,men de verkar inte rätt.
även testat nålen från det översta spåret till de nedersta.
hörde av nån att ju högre siffra på munstycket desto mindre är det.men på mina är det större hål ju högre siffra det är
men nu till frågan vad sitter det i för munstycke original,eller vad rekomenderar ni.vilket hack på nålen,eller vad rekomenderar ni
de e ju lite dumt eftersom det inte går att sätta dit ställbart munstycke
fick tippset att sätta dit ett på mellan 80 o 90 men får den inte för mycket soppa då <!-- </EdIndex> --></div>
har en puch montana gl –82a som inte vill gå redigt.
plockar ja bort luftburken går den ganska bra,men de låter som den får för mycke soppa,det tar ett tag innan den svarar på gasen vid låga varv.
o så tål den inte full gas
måste ha full gas när ja kickar för att den ska starta
nålmunstycket det långa står det 2,20 på och de lilla som sitter på det är 66. har testat med 56 o 50 me ,men de verkar inte rätt.
även testat nålen från det översta spåret till de nedersta.
hörde av nån att ju högre siffra på munstycket desto mindre är det.men på mina är det större hål ju högre siffra det är
men nu till frågan vad sitter det i för munstycke original,eller vad rekomenderar ni.vilket hack på nålen,eller vad rekomenderar ni
de e ju lite dumt eftersom det inte går att sätta dit ställbart munstycke
fick tippset att sätta dit ett på mellan 80 o 90 men får den inte för mycket soppa då <!-- </EdIndex> --></div>
Orginal
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålläge, andra spåret uppifrån. Orginal huvudmunstycke 68 ( 66 ), nålmunstycke 2,20. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är Dakotan som skall ha 50, och 2,15. Viken förgasare har du på egentligen ? <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det 68, och 2,20 som är orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja får sätta i de på 66 igen i testa o flytta nålen,kan de va nålen som e sliten.eller trotteln
har du nån bild på hur luftburken ser ut inuti,för ja har ett rör i med ett ovalt hål o så ett fillter som ser ut som ett oljefillter men de har ja tatt bort,för me de i går den som en tunna skit <!-- </EdIndex> --></div>
har du nån bild på hur luftburken ser ut inuti,för ja har ett rör i med ett ovalt hål o så ett fillter som ser ut som ett oljefillter men de har ja tatt bort,för me de i går den som en tunna skit <!-- </EdIndex> --></div>
- ZVEZDA M50
- Inlägg: 710
- Blev medlem: 20 aug 2009, 23:00
- Ort: Trollhättan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Min minnesbild säger att det är inte 68. Det är jag helt 100% säker på.
Huvudmunstycket är mindre, avsevärt.
Vad som en gång i tiden angavs i specifikationerna är inte nödvändigtvis rätt idag, beroende på skillnader i bränsle, åldring hos mopeden och kanske inte minst... förändringar gjorda i o kring motorn.
Bäst är om du gafflar in rätt munstycke genom prov. <!-- </EdIndex> --></div>
Min minnesbild säger att det är inte 68. Det är jag helt 100% säker på.
Huvudmunstycket är mindre, avsevärt.
Vad som en gång i tiden angavs i specifikationerna är inte nödvändigtvis rätt idag, beroende på skillnader i bränsle, åldring hos mopeden och kanske inte minst... förändringar gjorda i o kring motorn.
Bäst är om du gafflar in rätt munstycke genom prov. <!-- </EdIndex> --></div>