<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en grålle som jag skulle starta som stått sedan i höstas.
Skulle flytta undan den för att komma åt andra fordon bakom.
Den vill emellertid ej starta. Ger gnista på stiften o bensin kommer fram till förgasaren men vill ej gå igång. Har haft den förgasare o gjort ren men tänder bara till ett par sekunder. (kondensator o brytare byttes för ett par år sedan och har inte gått mkt därefter endast flyttats några ggr.
Kan någon ge tips vad felet beror på
Bensinare. <!-- </EdIndex> --></div>
Grålle
Grälle fforts.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensinen är lite från i oktober förra året + jag hällde i 3liter i dagarna.
Hällde lite bensin i motorn gn tändstiftshålen då efter 20 sek går den kanske 5 sek. Har tror jag testat detta 3 ggr. verkar som den är "sur" vill inte tända till. Kan den vara det trots att stiften ej är "blöta"?
Hur verkar det om den skulle ha fryst motorn under vintern?
Den går runt ok verkar dock ngt tunn på oljestickan men det kanske är från bensin ja hällt i t-stiftshålen? <!-- </EdIndex> --></div>
Hällde lite bensin i motorn gn tändstiftshålen då efter 20 sek går den kanske 5 sek. Har tror jag testat detta 3 ggr. verkar som den är "sur" vill inte tända till. Kan den vara det trots att stiften ej är "blöta"?
Hur verkar det om den skulle ha fryst motorn under vintern?
Den går runt ok verkar dock ngt tunn på oljestickan men det kanske är från bensin ja hällt i t-stiftshålen? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->misstanke ett: förklen gnista. bör orka slå över 5 mm.
misstanke två: det ligger avlagringar av dunstad bensin kvar i förgasaren.
i någon trång kanal.
lägg den i blöt i aspenbensin ett par dar, och blås sen rent den med tryckluft.
jag utgår ifrån att du kollat att det fortfarande finns kompresion på alla cylindrar.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
misstanke två: det ligger avlagringar av dunstad bensin kvar i förgasaren.
i någon trång kanal.
lägg den i blöt i aspenbensin ett par dar, och blås sen rent den med tryckluft.
jag utgår ifrån att du kollat att det fortfarande finns kompresion på alla cylindrar.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
grålle forts.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förgasaren har jag gjort rent 2 ggr. Senast la jag den i en burk med bensin. Blåste med tryckluft. Tanke var att ta den munstycken men de sitter som berg man gör sönder dessa då. Bränslemunstycke o tomgångsmunstycke verkar helt okey möjligen om en packning gummiring är dålig den skall ju ej skruvas ut mkt. 1 varv tror jag testa med lite mer men ej ´ngn hjälp. Gjorde också en ny packning mellan förgasarhalvorna. Tänkte testa med en liten bensintank typ moped men det är ju rör med kona och har ej något rör som jag skulle tänkt kröka och koppla slang om nu bensinen är fel på. Skall testa med stiften ur o den får torka till Kompression känns när man tar fingret i tstiftshålen..
Ja det är ej kul lägger sordi på tillvaron.... <!-- </EdIndex> --></div>
Ja det är ej kul lägger sordi på tillvaron.... <!-- </EdIndex> --></div>