Brytarspetsar öppnar när kolv är i botten ? VAD FÖR FEL

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Google ger 737 träffar på stavning med dubbel-E och 673 med ett E. Kanske har nått att göra med att folk är så ovana vid dubbla E i svenskan att det filtreras bort av den grå massan mellan öronen på grund av sin orimlighet... :lol:

Finns ingen anledning att dra igång nån ny debatt, den gamla spårar ur så bra här ändå! :whistel: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nyss läst igenom hela ämnet "Brytarspetsar öppnar när kolv är i botten? VAD FÖR FEL"

Vad som slår mig är att vår nya medlem Smeden ställer en helt vanlig mek-fråga som helt och hållet spårar ur och får en otrevlig stämning. Om jag vore den nya medlemen så skulle jag nog dra mig för att fråga något igen... :roll:
Ni kan väl tänka på det nästa gång är ni snäll. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:WK 2-13 har jag en hel påse med på jobbet.
Jag plockade hem ett gäng till min FP50.
Kan du PM:a mig vad du vill ha för 5-10 st med porto samt ett kontonr så betalar jag och meddelar adressen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns en enda anlednign att jag tände till, det var kommentaren från "ZVEZDA M50"
Woodruff kil heter det oavsett vad forumsdeltagare har för brister i sin kunskapsbank...
För det var riktat mot mig då det var jag som skrev "fel" benämning (jag vidhåller att man i normalt bruk säger krysskil). Och den kommentaren är fritt översatt "är man dum så fattar man inget". Och JO, det är så, för det är en tolkning, då du skriver så diffust så tolkar var och en, och tar man då åt sig, ja då är det fel skrivet.

Diskussionen i sig har jag absolut inga problem med, och det var nog bara Niklas som förstog det.
Just diskussioner är ju vad forumet bygger på, så diskutera vad/varför/hur o.s.v måste ju göras.

Nog om det, jag har fått "sura", som någon skrev, klart nu. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varmt välkommen tebaka igen Amarace!! :D :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Amarace skrev:Det finns en enda anlednign att jag tände till, det var kommentaren från "ZVEZDA M50"
Woodruff kil heter det oavsett vad forumsdeltagare har för brister i sin kunskapsbank...
För det var riktat mot mig då det var jag som skrev "fel" benämning (jag vidhåller att man i normalt bruk säger krysskil). Och den kommentaren är fritt översatt "är man dum så fattar man inget". Och JO, det är så, för det är en tolkning, då du skriver så diffust så tolkar var och en, och tar man då åt sig, ja då är det fel skrivet.

Diskussionen i sig har jag absolut inga problem med, och det var nog bara Niklas som förstog det.
Just diskussioner är ju vad forumet bygger på, så diskutera vad/varför/hur o.s.v måste ju göras.

Nog om det, jag har fått "sura", som någon skrev, klart nu.

Gött och läsa att du är tillbaks, för vi behöver lite smidiga JLO-fans här som motvikt till allt skrammel. :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fått dina kilar ? <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Sura skrev:Har du fått dina kilar ?
Jajjamänsan! Kom igår.
1000 tack för hjälpen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man frågar eller inte vet något om en sak så har man ju brist i kunskapsbanken om just den grejen, det är väl inget att skämmas över el bli arg på. Ja vet att Sveda inte menar något illa..

Nu ska ja kila ut å klippa gräset :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Säcken skrev:
Nu ska ja kila ut å klippa gräset :wink:

Det har jag redan gjort idag. :)

mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Amarace skrev:
Nog om det, jag har fått "sura", som någon skrev, klart nu.
Ja det var nog jag som skrev det. :)

Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

pangerva skrev: JLO-fans här som motvikt till allt skrammel.

Det borde väl finnas en och annan på forumet.

Själv har jag ju en M34F med 3vxl på och några 3vxl under diskbänken.
En Monarscoot med kickIlo å sedan en V54 också: http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?p=127927&mforum=raketsport#127927 .

ZVEZDA har ju iaf ett par Monarpeder vad jag vet å sedan en hög med div. motorer bl.a: Ilo V54 å GA50 + "de vanliga".

Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en treväxlad med kick på min erlan, och en tvåväxlad utan moped till.
och lite reservdelar.
som svarvare satt jag en lång stund och var imponerad av ILO-arbetarnas yrkeskicklighet, första gången jag öppnade en ILOmotor.

erland <!-- </EdIndex> --></div>
Mr F

Inlägg av Mr F »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ha ha vilket kanonforum det här är..... Kom igen nu Sverige nu ger vi England va dom tål.... <!-- </EdIndex> --></div>
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja nu får vi heja fram Sverige :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar