<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som kassler skuren i centimetertjocka skivor, lagda en stund på stekbord och sedan i hamburgerbröd. Tio kronor är klart kompispris men jag hade ändå gått förbi, om jag inte varit helt uthungrad förstås, men för mig är det lite väl (gris)"köttigt".
Om det däremot hade varit en stekt strömming mellan bröden hade jag haft mycket svårt att hålla mig därifrån.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Parisare är nog ett norrländskt fenomen. En speciell korv i hamburgerbröd med gurkmajonäs och lök eller senap och ketchup.
Halstrad strömming åt vi iförgår vid vår egen grillplats med 2,8'or som törstsläckare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte... men jag förknippar Norrland med mygg men det kan nog vara lite fördomsfullt när jag tänker efter.
Somrarna verkar varit ganska torra i Norrland de senaste åren så det kanske inte utvecklats så mycket mygg. Här i söder är det tvärs om men den något kyliga sommaren hittills har hållit myggen tillbaka så det har gått att vara ute här om kvällarna utan problem. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Jag vet inte... men jag förknippar Norrland med mygg men det kan nog vara lite fördomsfullt när jag tänker efter.
Somrarna verkar varit ganska torra i Norrland de senaste åren så det kanske inte utvecklats så mycket mygg. Här i söder är det tvärs om men den något kyliga sommaren hittills har hållit myggen tillbaka så det har gått att vara ute här om kvällarna utan problem.
På 5år som vi fiskat sydöst Kvikkjokk i augusti så har jag fått tre myggbett, vi tälta där 1v varje år bredvid en sjö och en jätte myr <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väldigt olika var de finns och vilka de biter. Jag tyvärr blir biten hela tiden. I skogen har vi rätt mycket mygg, men inte mot älvsidan av vägen. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Värsta mygghålet är vid Gysinge. Det ligger precis där norrland slutar/börjar.
alltså vid nedre delen av dalälven. Där får dom bekämpa skiten med flygbesprutning varje vår. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns ett ställe som har minst lika mycket mygg som Gysinge;
Finnmarksvidda i Nordnorge och där förkommer ingen besprutning heller.
Ofantliga mängder med blodtörstiga myggor. <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den