Utflyckt med crescentgänget

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Utflyckt med crescentgänget

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Utflyckten bar i väg till Åströmsforsen, där grillade vi korv som flu68 hade med sig.
Bild
Zappafan beundrar den vackra utsikten.
Bild
Gun, Zappafan Ujer kollar in Flu68s färdigheter i grillning. Extra glad var vi för att han tog med sig korv men inga tändstickor men det fixade han snabbt med en sväng med moppen till en granngård och kom tillbaka med en halv tändstickslåda.
Bild
Jag, Zappa, Ujer och Flu68 myser i solen i väntan på att det ska bli fin glödbädd i grillringen,
Bild
Där vi sitter har vi utsikt över början av Åströmsforsen i Rickleån.
Bild
Mätta och belåtna funderar vi över fortsatt färd mot Ricklå, Näs, vi såg en skymt av havet, fortsatte sedan hem till Ujer i Sikeåhamn.
Bild
Zappa fick äntligen pusta ut efter slitsam färd på grusvägar och såg fram i mot en efterlängtad kaffepaus med gofika hos Ujer.
Bild
Undra om man kan få in en EKF här? :twisted:
Bild
Ujers F50 EKF.
Bild
Man borde kunna peta in en 5,5 här? :shock:


Tack alla för en trevlig utflykt korv, fika å körning :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte bli bättre!
Bra väder, fina moppar, god mat och trevligt sällskap <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åja ibland är inte sällskapet såå trevligt.. :lol: :wink:

Fan vad det kliar i viktkompenseringsfingrarna... :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser mycket bra ut. Jag gillar miljön, lugnet och naturen. Kring vatten och åar brukar det vara väldigt fint. Lagom stort sällskap för mig, jag hade absolut tackat ja på frågan om att följa med. Om man nu leker med tanken s.a.s. :D

Fint hus också och rent och snyggt på tomten. En fröjd för grannar... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Det ser mycket bra ut. Jag gillar miljön, lugnet och naturen. Kring vatten och åar brukar det vara väldigt fint. Lagom stort sällskap för mig, jag hade absolut tackat ja på frågan om att följa med. Om man nu leker med tanken s.a.s. :D

Fint hus också och rent och snyggt på tomten. En fröjd för grannar... :wink:
Leka med tanken ska man visst göra 56an du är välkommen om du skulle ha vägarna förbi men det är ju en bit från Kalmar till Robertsfors men man vet ju aldrig! Vi hade i alla fall en kanon dag till sammans. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasen va snygg 2013 blev när den blidde komplett. Förresten åka å fixa tändstickor??? Va är ni för mopedskojter? Bensin-trästicka-tändstift-kick!
:wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förresten åka å fixa tändstickor???

Va gör man inte för att få köra moppe!!! [motorbike] :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det ilo krizter! :D

Jag kollade med eniro och det är "bara" 110 mil mellan oss. Alltså längre än till Raketbasen. Jag trodde Robertfors låg mer söderut alltså... alltså.. :? Äsch... jag är rätt kass på Norrland och län och landskap där :oops:

Kul ni fick en trevlig dag tillsammans, sånt är bra för själen och kan sitta i ett bra tag... Men vi får se... man vet ju inte vad som kan hända i framtiden... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Tack för det ilo krizter! :D

Jag kollade med eniro och det är "bara" 110 mil mellan oss. Alltså längre än till Raketbasen. Jag trodde Robertfors låg mer söderut alltså... alltså.. :? Äsch... jag är rätt kass på Norrland och län och landskap där :oops:

Kul ni fick en trevlig dag tillsammans, sånt är bra för själen och kan sitta i ett bra tag... Men vi får se... man vet ju inte vad som kan hända i framtiden... :wink:
thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Åja ibland är inte sällskapet såå trevligt.. :lol: :wink:

Fan vad det kliar i viktkompenseringsfingrarna... :twisted:
:D Finns en 4 växlad LKH eller vad f-n dom heter till salu här!
Med Tysk 4,3:a, original kyrkportare, Kokusan, nyrenoverad (wiklund)

Pris 5500:- :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jadu Fatchance nog finns det grejer på "lagret" :wink: men har lovat att inte röra 2013 8) ,vi skulle fara en sväng till bygdsiljum på Westmans & fika med åkafortmopparna jag Uejr Ilo-krizter :twisted: ,min ide att åka hackspikvägen inte så jämn men :wtf: högt bra tempo ända tills man skulle svänga ut på asfaltväg igen då ringer Ilo-krizter å säger "litet haveri" :( vänder tillbaka då har Uejr's toppmotorfäste & avgasrör gått av :shock:
Bild
snälla som vi är lånade man ut lite järntråd åsså haka vi på tillbax till sikeå & fick kaffe & bullar igen.. :thumb: (blev ju billigare än Westmans konditori...) :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar