Biltema nu i Kalmar!

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Biltema nu i Kalmar!

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På torsdagen var det invigning av Biltema i Kalmar. Klart man var där... :mrgreen:


Bild

Utanför serverades gratis korv med bröd. Gratis är gott... Åhh... ursäkta jag menar korven var god... :oops:



Bild
Det har varit rätt många etableringar av lite större varuhus här de senaste tio åren och jag har kommit underfund med att vill man höra till de större måste man ha ett s.k. "landmärke" och här är då det senaste :lol:
De svarta molnens ilskna uppsyn får bekräfta vädret här som jag tidigare försökt förklara....


Bild
Dagen till ära fanns särskilda attraktioner bl.a. flyguppvisningar som jag medvetet "missade" eftersom det inte lockar mig. Istället kollade jag in Ronnie Pettersson F1 bilar som jag minns men aldrig sett i verkligheten. Lite sordin var det dock över det då han miste livet i en sådan bil och jag tittade i förarsätet och det såg ut att vara långt ifrån det säkerhetstänkande som finns idag.


Bild
Motorn och drivpaketet är respektingivande, man ser tydligt det är racinggrejer av högsta tänkbara klass... staff_36-1


Bild
Den här firmabilen tyckte jag var riktigt frän. mistick_yes.gif


Bild
När jag jobbade på bilfirman hade vi en Fiat 124 combi lackad i ungefär samma färg men logotypen här ligger hästlängder före den vi hade på bilfirman i mitten av 70-talet. :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lotus 72:an är ju min absoluta favorit! Mycket snyggare än den fula 79:an. Kul att du tog på bilen, uppskattas verkligen. <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara att gratulera de boende i Kalmar med omnejd!

I Lund öppnade Biltema ganska nyligen, med omfattande trafikkaos som följd.. Även de som absolut inte vill handla där vinner på det då Biltema alltid varit en stor prispressare, vilket faktiskt kan behövas. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
scoiattolo skrev:Även de som absolut inte vill handla där vinner på det då Biltema alltid varit en stor prispressare, vilket faktiskt kan behövas.
Bra där thumb_up Ligger mycket i det tycker jag...


Kul du gillade F1 bilen Rolle det var ju en träff där med vad du gillar vilket jag inte tänkte på... När man kollade på bilen noga såg den ut att ha varit direkt tagen från racerbanan eller det vi kallar "originalskick" här :P <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
scoiattolo skrev:Även de som absolut inte vill handla där vinner på det då Biltema alltid varit en stor prispressare, vilket faktiskt kan behövas.
Bra där thumb_up Ligger mycket i det tycker jag...


Ja, visst ligger det mycket i detta!

Det bästa av allt är att Biltemas varuhus i Lund ligger i samma område som de flesta bilfirmorna.. De kommer garanterat att få anpassa sina tankesätt och inte minst sina priser. Inte en dag för tidigt. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag hörde jag att på platser där Biltema etablerar sig sjunker genast priserna på verktyg... :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mora är också på G med Biltema, alla väggar är uppe och dom öser upp isolering på taket just nu :wink: (Längtar efter gratiskorven :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undra om den lilla husvagnen bakom coopern
är ett hemmabygge eller finns på marknaden. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, vore skoj om dom kunde få tummen ur och börja bygga i nyköping också... men hört att dom letar mark, att dom är klara, att dom ska baaaara börja bygga i snart 2-3 år. kan ju ta lite tid med pappersarbete men vafan, 10 mil i båda riktningarna för att besöka biltema är inte lönsamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pop skrev:ja, vore skoj om dom kunde få tummen ur och börja bygga i nyköping också... men hört att dom letar mark, att dom är klara, att dom ska baaaara börja bygga i snart 2-3 år. kan ju ta lite tid med pappersarbete men vafan, 10 mil i båda riktningarna för att besöka biltema är inte lönsamt.
Ilandsproblem :wink: En annan har 22,5 mil till Biltema åt ett håll, 27 mil åt andra hållet. Brukar fara nån/par gånger per år, nackdelen är att det brukar bli dyrt då... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Undra om den lilla husvagnen bakom coopern
är ett hemmabygge eller finns på marknaden.
Tack för visat intresse på tråden :D

Husvagnen måste vara ett hembygge för det var mycket gammalt drag och och axel typ 60-tals grejer ungefär....

.... men husvagnen passade väldigt bra ihop med bilen och tillsammans är det nog ett mycket användbart ekipage. Vad dom har den till vet jag inte men den kan vara reserverad för sådana här reklamändamål men säkert vet jag förstås inte.... <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:
Pop skrev:ja, vore skoj om dom kunde få tummen ur och börja bygga i nyköping också... men hört att dom letar mark, att dom är klara, att dom ska baaaara börja bygga i snart 2-3 år. kan ju ta lite tid med pappersarbete men vafan, 10 mil i båda riktningarna för att besöka biltema är inte lönsamt.
Ilandsproblem :wink: En annan har 22,5 mil till Biltema åt ett håll, 27 mil åt andra hållet. Brukar fara nån/par gånger per år, nackdelen är att det brukar bli dyrt då...
Nog är det ett ilandsproblem.

Tidigare hade jag ca tre mil till Biltema i Malmö (jag bor en knapp mil utanför Lunds centrala delar) och det tyckte jag var långt.. 4-5 besök per år blev det på den tiden för min del. Ska man säga något negativt om Biltema så är det att de borde fortsatt med sin distanshandel med tanke på er som har så pass långt till varuhusen. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
scoiattolo skrev:....Ska man säga något negativt om Biltema så är det ..........
Den stinkande lukten av plast- och syntetmaterial.... Usch och bläääääääääää.... Lika illa på JULA :evil:

Den stanken finns inte på IKEA trots mängden av varor där 8)

IKEA ofta men Biltema och JULA endast vid särskilda behov.
Så får det bli! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
scoiattolo
Inlägg: 80
Blev medlem: 22 aug 2010, 23:00
Ort: Lund

Inlägg av scoiattolo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
scoiattolo skrev:....Ska man säga något negativt om Biltema så är det ..........
Den stinkande lukten av plast- och syntetmaterial.... Usch och bläääääääääää.... Lika illa på JULA :evil:

Den stanken finns inte på IKEA trots mängden av varor där 8)

IKEA ofta men Biltema och JULA endast vid särskilda behov.
Så får det bli! :wink:
Någon stank har jag faktiskt aldrig tänkt på.

Men å andra sidan har mitt luktsinne aldrig varit speciellt gott. Efter ett besök hos Biltema känns det i alla fall bra att det ökar chansen att ha några kronor kvar i slutet av månaden. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta dagens sämsta bild staff_gemini-1.gif

Den ska i allafall föreställa den trekantiga BILTEMA skylten som 56:an visade på en bild, den måste ha kommit till Mora i dag :roll:
Mobilen tog för lång tid på sig att "knäppa" eller så körde jag för fort :shock:


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar