Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Jaa, idag är vädret åkej här. Än så länge soligt uppehåll och lite slöjmoln. Termometern visar 20 grader vilket jag tycker är rätt lagom. :)

men.....

smhi visar avslöjande bilder att regnet fortfarande finns och kommer lämna sitt innehåll över raketbasen nu och några timmar framöver.... :wink:

Nu loggar jag strax ut för en kopp kaffe och sedan ska jag ut och förhoppningsvis experimentera fram en bra gnista på gubben JLO-monarped.
Förmodligen återkommer jag om resultatet framåt kvällningen....
Ja nu får vi hoppas att vädret idag håller i sig resten av sommaren, fast det gör det nog inte :roll:

Undrar bara, när du skriver "gubben" är det dig själv du pratar om i 3:e person eller är det någon gubbe du känner vars moped du grejar med? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dagen började ju fint här oxå :sol: ...klippa gräset tänker man direkt på morgonen..men naturligtvis är klipparaset tomt på ström.. :gaah: sätter på laddaren på den...går ut efter nån timme då får jag ju igång eländet gissa vad som händer när halva gården är klippt... :umbrella: nnaturigtvis kom regnet... :evil: .. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

knilsknilsson skrev:Ja nu får vi hoppas att vädret idag håller i sig resten av sommaren, fast det gör det nog inte :roll:

Undrar bara, när du skriver "gubben" är det dig själv du pratar om i 3:e person eller är det någon gubbe du känner vars moped du grejar med? :)
Att tala om sig själv i 3:e person undviker jag då det kan uppfattas som narcissism. Ej heller är jag någon gubbe, och definitivt inte när jag sitter på en moped. :D Återstår då att det måste vara någon annan vilket jag förklarat i tidigare inlägg. :)

Jag började också tvivla på vädret för en stund sedan för det himlen blev mörk och det började blåsa upp men nu tittar solen fram igen så kanske...

Kaffet är nu urdrucket och monarpeden står utanför med borttagen svänghjulskåpa så det är bara att sätta igång.

Ajö så länge... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir nog fint idag med, dessutom utan blåsten som var.

Inte så hett ute än dock så jag skall kika ut å värma upp med att bära in ett par pallar pellets.

:)

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittills har jag haft tur på min semester :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor

Inlägg av Jerka_59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt nice väder här i södern, 27 grader och blå himmel både igår och idag mefipallina_yahoo.gif , blir en tur på moppen :scooter: ikväll till folkets park och titta på bilar <!-- </EdIndex> --></div>
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:
knilsknilsson skrev:Ja nu får vi hoppas att vädret idag håller i sig resten av sommaren, fast det gör det nog inte :roll:

Undrar bara, när du skriver "gubben" är det dig själv du pratar om i 3:e person eller är det någon gubbe du känner vars moped du grejar med? :)
Att tala om sig själv i 3:e person undviker jag då det kan uppfattas som narcissism. Ej heller är jag någon gubbe, och definitivt inte när jag sitter på en moped. :D Återstår då att det måste vara någon annan vilket jag förklarat i tidigare inlägg. :)

Ajö så länge...
Missat som många andra ! Är du en kvinna vars man du skruvar åt ?
(Inget illa ment med den frågan nu !! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En del regn idag:
Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känner mig lyckligt lottad att jag hade fredags biljetter till Bruce på Ullevi Bästa vädret som sommaren erbjudit hitills,fick rapport från grabben som är där å kollar på dagens spelning - Tropisk regn,översvämmningar lite här o där.Ska gå å köpa mig en lott :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

selma skrev:Känner mig lyckligt lottad att jag hade fredags biljetter till Bruce på Ullevi Bästa vädret som sommaren erbjudit hitills,fick rapport från grabben som är där å kollar på dagens spelning - Tropisk regn,översvämmningar lite här o där.Ska gå å köpa mig en lott :D
Hade oxå biljetter till i går, stod på planen, och med tanke på hur det blev drog man vinstlotten för en gångs skull... :lol:

Efter slutet blev det en snabb promenad till bilen, stannade på vägen och drog en burgare och sedan vidare mot Skåne.

När jag var ute med hunden klockan 03.30 var det fortfarande 17 grader varmt i Landskrona... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Jag kör så det ryker...
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här såg det ut för 5 min sedan suck.
Stora som spelkulor.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Åkte igenom Borlänge vid 10.00 i dag, himmlen öppnade sig så till den milda grad att vi fick stanna bilarna mitt i en rodell (dessutom vägbygge med massa orange konor som ingen såg ! alla stod still i minst 2 minuter :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Uj här har det varit växlande molnigt, lite sol åkte moppe till ICA, en Crescentfantast som jag nästan aldrig träffat sen ungdommen, frågade vad åker du för skit mistick_badwords <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

Lasse väss skrev:Åkte igenom Borlänge vid 10.00 i dag, himmlen öppnade sig så till den milda grad att vi fick stanna bilarna mitt i en rodell (dessutom vägbygge med massa orange konor som ingen såg ! alla stod still i minst 2 minuter :roll:
Tur att konorna stod still de är så svåra att jaga ifatt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
ZVEZDA M50

Inlägg av ZVEZDA M50 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Idag kväll så kunde man se dubbla 180 graders regnbågar här i Trollhättan, inte ofta man ser 180 graders, o dubbla till på köpet! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar