Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Uj här har det varit växlande molnigt, lite sol åkte moppe till ICA, en Crescentfantast som jag nästan aldrig träffat sen ungdommen, frågade vad åker du för skit mistick_badwords
Vilken Ica åkte du till? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ICA krysset i Almunge :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var riktigt skitväder här igår..med åska som höll i sig ett tag :? naturligtvis regnade det oxå nåt för dj... :twisted:

hade lyckligtvis stängt strömmen till datorn men dock glömt sladden i telefonutaget..så där gick ju modemet åt fanders.. :evil: dock tur att strömmen inte var på det hade isåfall börjat brinna hos mig... :shock:

när jag kopplade på strömmen så började det ju att ryka ur modemet och det luktade verkligen plastdynga det blev ju dessutom fruktansvärt hett direkt.. :x

får ner å handla ett nytt å spana om nåt mer oxå gick åt skogen..tur man kan driva lapen med det trådlösa modemet så länge.. :roll:

Mona å Jossan har ju oxå drabbats av eländet...men hos dem blev ju skadorna desvärre riktigt stora.. :( <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker synd om meteorologerna som för varje år får jobba allt hårdare för att övertyga människorna här att vi bor i ett helt underbart klimat med fyra årstider och växlingsrikt väder.

:umbrella: :sol: :umbrella: :sol: :umbrella: :sol: :umbrella: :sol: :umbrella:
  • :mutt:
Hur som helst, kul att forumet är igång igen. Det är lätt att gripas av panik när man vill logga in och bara möts av konstiga tecken.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I dag hyffsat väder här, meckat med min brors moppe utomhus, och min egen innomhus :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag passade på att finåka lite med Forden till en veteranträff några mil bort. Bra väder och mycket bilar 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Jag passade på att finåka lite med Forden till en veteranträff några mil bort. Bra väder och mycket bilar 8)
Var det Nifsta, tänkte att jag skulle ta mej dit någon gång :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft sol hela dagen, passade på att städa lite i "verkstan" :wink:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:nod: Ja, ser ut att behövas, grus och sand på golvet 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I´m back! Sicken jädra smäll vi fick i huset! Detta väder... Vi får vara glad att huset inte brann ner enligt elektriker och brandmän.
Mycket är trasigt.. men alla människor och djur lever ju så vi får vara glad ändå.

Blixten träffade teleledningen någon meter utanför huset och fortsatte via den rakt genom hela kåken. Min mamma som var inne vid tillfället sa att allt blev gult och smällen var fruktansvärd.
Alla kontakter blåste loss och vissa hittade vi inte igen, aluminim lock brannupp. Alla säkringar exploderade, vi har ett hål av blixten i skrivbordsskivan så jag får vara glad att jag för en gångs skull inte satt vid datorn, men dator är totalförstörd. Vedpannan slogs ur funktion, elstängsel i hästhagar brann av, träd fläktes upp pga att elledningar från huset var närliggande och en massa elektronik är trasig trots att de var urkopplade ur vägguttagen Elektriker har jobbat i många timmar så nu har vi allt förutom värme i kåken.
Bild

Aluminiumlocket uppbrunnet
Bild

Strömbrytare efter smällen
Bild

En av de fräschare säkringarna efter smällen (vi har jordfelsbrytare)
Bild

Teleledning?
Bild

Hus och möbler är svartbrända på sina ställen
Bild

Vill man hitta igen kablar så kan man leta i träden
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MEN :shock: Satan i gatan :wtf: "Viken jävl.. smäll"

Tur ni klarade er !! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->när man ser sånt här så inser man att man ska ha respekt för åskan! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja nu har moder natur visat att hon lever <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy satan vilken smäll ni åkte på! :(

Tur i oturen att ingen kom till skada, hoppas inte att smällen
äventyrar Mellsta resan?

Kämpa på så syns vi om en dryg vecka :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur gick det med alla moppar då? Någon som blev skadad? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar