Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag gissar att alla datorer strök med.
en kompis fick en liknande åskträff för ett antal år sen. då pajade till och med en dator som stod lös på golvet, utan en enda kabel inkopplad.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:då pajade till och med en dator som stod lös på golvet, utan en enda kabel inkopplad.
:shock: Kan de va möjligt.

TOR tog alla mina grunkor i mitten på Juni. Det blev en slant å ersätta allt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:jag gissar att alla datorer strök med.
en kompis fick en liknande åskträff för ett antal år sen. då pajade till och med en dator som stod lös på golvet, utan en enda kabel inkopplad.

erlan

låter ju helt otroligt... :shock: kan det verkligen va möjligt..har inte kollat allt här än men tror att det är bara modemet som fick smällen här.. :? <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tydligen fler än jag som tar en redig whisky så här på kvällen.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick nyss ett SMS från Jossan å Mona. TOR har härjat runt i Huset och förstört saker bl.a Datorn.
Så det kan dröja med uppdateringar och svar på mail mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Tydligen fler än jag som tar en redig whisky så här på kvällen.... :lol:

:shock: På en Torsdag :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
zappafan skrev:Tydligen fler än jag som tar en redig whisky så här på kvällen.... :lol:

:shock: På en Torsdag :D
Sista semesterveckan... :( (inte för att det spela nån roll...) :D <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:
Hasse skrev:
zappafan skrev:Tydligen fler än jag som tar en redig whisky så här på kvällen.... :lol:

:shock: På en Torsdag :D
Sista semesterveckan... :( (inte för att det spela nån roll...) :D

he he bara å börja smörja in sig med jobbolja då igen... :mutt: jobbar en till nu sen är man ledig en vecka igen får ju börja träna för mellstaträffen.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min semester börjar med Mellsta , då kommer vädret :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
erlan skrev:jag gissar att alla datorer strök med.
en kompis fick en liknande åskträff för ett antal år sen. då pajade till och med en dator som stod lös på golvet, utan en enda kabel inkopplad.

erlan

låter ju helt otroligt... :shock: kan det verkligen va möjligt..har inte kollat allt här än men tror att det är bara modemet som fick smällen här.. :?
han fick en direktträff i radiomasten som satt fast i husgaveln, ner i åskledarplåten, slog vidare till ett övergivet vattenledningsrör som låg i marken strax nedanför åskledarplåten, sen över till ingående elmatning in i huset. det enda som var helt efteråt var mikrougnen och pelletsbrännaren.
all annan el och elektronik i huset blev förstörd.

en kompis som var elkonsruktör räknade på vad det skulle kosta att göra en gammal villa åsksäker. då, för ca 10 år sen, kom han fram till ungefär 100.000.

sådana åskskydd/överspänningsskydd som man pluggar i imellan kontakt och uttag skyddar om åskan slår ner tillräkligt långt bort. en kilometer bort behöver den nog vara.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gubben, han är 97 år nu tror jag, och som jag köpte Rouletten av berättade för något år sedan att han var med om en klotblixt http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt som liten. Det är ju länge sedan men han berättade trovärdigt att den kom ner genom skorstenen och in i rummet genom den öppna spisen och det var som en vit eldboll som rullade genom rummet och bara snuddade honom själv. Enligt honom gick allt väldigt fort och han själv var på sin höjd tio år så det var svårt nu att redogöra alla detaljer.

Själv minns jag också att min far pratade om klotblixtar men när jag kollar nu så är det tydligen omtvistat huruvida det är sant eller ej. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Gubben, han är 97 år nu tror jag, och som jag köpte Rouletten av berättade för något år sedan att han var med om en klotblixt http://sv.wikipedia.org/wiki/Klotblixt som liten. Det är ju länge sedan men han berättade trovärdigt att den kom ner genom skorstenen och in i rummet genom den öppna spisen och det var som en vit eldboll som rullade genom rummet och bara snuddade honom själv. Enligt honom gick allt väldigt fort och han själv var på sin höjd tio år så det var svårt nu att redogöra alla detaljer.

Själv minns jag också att min far pratade om klotblixtar men när jag kollar nu så är det tydligen omtvistat huruvida det är sant eller ej.
Samma var min far med om för runt 50 år sedan, kom genom skorstenen och öppna spisen, har för mig han sa att den for in i frysboxen så den gick sönder. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När blixten slog ner uti vengen
for den rakt emot pigan i sängen
in genom blusen
och ned emot musen
och slog av fyra fingrar på drängen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
PUCH-60
Inlägg: 853
Blev medlem: 01 apr 2011, 23:00
Ort: Gotland

Inlägg av PUCH-60 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif
Vilket finger fick han kvar! <!-- </EdIndex> --></div>
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Grannen
Inlägg: 2422
Blev medlem: 19 jul 2009, 23:00
Ort: Samma stad som Dr snuggles

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gissar på tummen..... :imsorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar