Typ av packbox till vevhustätning
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en Pilotmotor som ju bara har två tätningar och torr koppling utan oljebad.
Monterade dubbeltätade varianter. De trycktes ut av vevhuskompet så att jag fick sätta fast dem med vanlig blå Loctite. De hade inte direkt presspassning... men det borde nog snarare bero på blockhalvorna?
Funderar på hur mycket smörjning den yttre läppen kommer att få. Jag fettade in axeln noggrant före montering, men det räcker väl inte livet ut på tätningen antar jag?
//Christian <!-- </EdIndex> --></div>
Monterade dubbeltätade varianter. De trycktes ut av vevhuskompet så att jag fick sätta fast dem med vanlig blå Loctite. De hade inte direkt presspassning... men det borde nog snarare bero på blockhalvorna?
Funderar på hur mycket smörjning den yttre läppen kommer att få. Jag fettade in axeln noggrant före montering, men det räcker väl inte livet ut på tätningen antar jag?
//Christian <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är då den slits så den blir aningen större än axeln. sen bara hjälper den till att hålla dammet borta. en enkellåppad tätning räcker men är det dammigt, till ex bredvid en torrkoppling, så är det inte säkert att den håller ramlagren ut.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
erlan <!-- </EdIndex> --></div>