Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:jag har visserligen aldrig synat nån åker där hästar betat. men där kor betar så bör man köra över ängen med en s.k. betesputs eller liknade slåttermaskin, en gång om året. annars blir åkern full med tuvor så det inte går att slå den.

tur ni håller med stillsamma mopeder. alla hästar gillar väl inte ljudet av odämpade effektpipor på 12000 varv.

erlan
Det är sant, kan behövas en puts i höst i alla fall. Har tuvor men inte är det värst mycket.

De här hästarna är nog vana vid alla sorters motorljud misstänker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Din kommentar är noterad. ( Kan ev. komma rekyler framgent) :mrgreen:
Hasse, vi har en häst till dig också :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sådan hemma , den har min far gjort för så där en 50 år sedan :D Hasse vist är dom fina :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:
Hasse skrev:Din kommentar är noterad. ( Kan ev. komma rekyler framgent) :mrgreen:
Hasse, vi har en häst till dig också :D
Bild

staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Hasse vist är dom fina :?:
Förr tyckte jag det. Men inte numera, dom är ju så vanliga. Figurerar ju överallt numera..... <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hasse, det är väl ett klassiskt namn på en hästhandlare.... har jag för mig :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har Hasses häst fått kompisar.. Den sjätte beräknas komma på på två veckor, en ska nämligen föla.
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De här brukar jag möta på hundpromenaden:
Bild

:)

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Igår kväll vid 21-tiden hade vi ett trevligt möte med en liten katt med mankhjöd på 60-70 cm och vikt på 20-30 kilo
Bild
Fotot är inte mitt.

Den kom spatserande som ingenting ut på vägen vid älven. Vi satt i bilen 10m ifrån, den var inte ett dugg rädd för oss utan gick i sakta mak dit den skulle. Väldigt roligt att äntligen få se en eftersom vi har väldigt gott om lo, men jag höll ett extra öga på fölet som stod ute under natten. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste ha varit en häftig upplevelse!

Har aldrig lyckats se ett Lo, bara Björn och hört Varg-yl på mina fiskestrapatser! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:Måste ha varit en häftig upplevelse!

Har aldrig lyckats se ett Lo, bara Björn och hört Varg-yl på mina fiskestrapatser!
Ja det var riktigt häftigt! Hade kamera på mig men insåg att jag skulle missa hela mötet om jag skulle börja fippla och fixa mörkerinställningar på den. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Undrar vad som händer om vanlig katt möter en sånn, katten måste ju bli skiträdd.... :shock:



Raketsport skrev:Nu har Hasses häst fått kompisar.. Den sjätte beräknas komma på på två veckor, en ska nämligen föla.
Bild
Är det jag som ser illa eller ser den grå hästens näsa ut som luftintagen på ett stridsflygplan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
ilo krizter
Inlägg: 138
Blev medlem: 30 jan 2011, 00:00
Ort: Robertsfors en bit från ume

Inlägg av ilo krizter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Igår kväll vid 21-tiden hade vi ett trevligt möte med en liten katt med mankhjöd på 60-70 cm och vikt på 20-30 kilo
Bild
Fotot är inte mitt.

Den kom spatserande som ingenting ut på vägen vid älven. Vi satt i bilen 10m ifrån, den var inte ett dugg rädd för oss utan gick i sakta mak dit den skulle. Väldigt roligt att äntligen få se en eftersom vi har väldigt gott om lo, men jag höll ett extra öga på fölet som stod ute under natten.
Vaa!!!22_yikes.gif Vad gjorde min avatar där jag har ju sakt han inte får vara ute efter
20.30 vardagar. :D De va häfftigt! De är få som får se dom, själv har jag
aldrig sett någon lo i dom djupa skogarna. lite avis. :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
monarped ilo -53 2st
husqvarna 1185
monarped
monarped M38
Cresent 1149 -61
Cresent 1149-61
Cresent 1151-62
Cresent 1151-62
Cresent 1209-75
Rex comet grand prix -77 EKF.
Yamaha dt -89
Chevrolet bel air sport cupe -57.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="56:an"]Undrar vad som händer om vanlig katt möter en sånn, katten måste ju bli skiträdd.... :shock:

första gången en lo strök omkring här var våran katta ute på natten.
hon vägrade gå ut på tre dar efter det.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va kul, är få förunnat att få se ett Lodjur, väldigt mäktigt djur :)

Det där med vanlig katt vs Lodjur, det sägs att Lo inte tar tamkatter om det finns andra byten, och det kan nog stämma, vi hade Lo här i byn för runt 20 år sedan, men inga katter blev tagna (och det är ju en del ute).

Själv såg jag en Järv förra söndagen, satt vid en väg (älgpass) på en liten hopfällbar pall, såg nåt komma mot mig i ögonvrån, första tanken var björnunge, men så kollade jag o det var en järv, på ca 20m så såg den mig och vände, men blev inte rädd.
Jag hann inte heller med nån kamera av rädsla för att då missa själva stunden, då var det roligare att få observera den ordentligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar