Frukost/Lunch/Brunch..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
skoog

Inlägg av skoog »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Patrik skrev:
skoog skrev:
Har inte Bloms fika till köpglada kunder????? :wink:
Satt en massa folk å fika där igår när jag svängde in när jag hade vägen förbi, dock var det rätt tomt på fikaplatsen utomhus.

Bild

mvh Patrik
Ojdå!
Dom verkar ha renoverat ordentligt sedan jag var där 1998.. :)
(Flyttade från metropolen Bäckefors då...) :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förrätt

Olivoljefriterade Bacon inlindande Fyrpeppars Halloumi, .. "Vitador" örtoljedränkt Tomat och rödlöks hack, med chilistänkt grönpesto A`la Itaica
Serverad med söt krispiga Nectarinklyftor :

Bild

Varmrätt:

Ugnsgratinerad Farligkorv med färska champinjoner, Sockerärtor, Charlottenlök, sötstark senap, smör och vispgrädde,
Serveras med hemlagat vitlökspotatismos, kryddstänkt med äkta gräslök och smörklick :

Bild

( Där fick jag väl fanimig till det VA
:lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan Lasse, du har gjort mig hungrig. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Hasse skrev:Fan Lasse, du har gjort mig hungrig. :wink:
Hä ä bar å åk (Hit :wink: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Patrik skrev:Bild

/ P
ja kaffe får de nog bli nu!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådärja... Då har man inmundigat lite nattamat och det fick bli ett par potäter och lite bruna bönor. Det ser inte så mycket ut på bilden men det fanns nån halv gång till i grytorna. Jag kan heller inte äta så mycket bruna bönor även om jag gillar det för det blir så konstigt i magen och gasbesvär kan jag ha även utan bruna bönor. Det blir heller inte bruna bönor varje dag och heller inte nattamat varje natt men ibland kan det bli så. Jag har varit och fixat med ved tidigare ikväll och så hade jag en del datorfix när jag kom hem så mat blev något förskjutet men jag vet man inte ska äta sent eller nattetid men gå lägga sej med flata tarmar och försöka sova är inte heller så lyckat... :D

Bild

På bilden finns en mugg och i muggen är det vanligt kranvatten som jag drack ur. Själva muggen är en reklam för en produkt.

Kan någon säga vilken produkt?

En liten tävling och vem är snabbast med rätt svar? :wink:

(Det här inlägget blev en dryg timme försenat då imageschack uppförde sig underligt. Det har aldrig hänt förut och jag försökte göra en skärmdump då sidan påstod jag saknade Flash (vilket jag gör) och ville jag skulle klicka textrutan för att ladda in bilder ändå. Efter ett antal försök och inloggningar då det många gånger kom upp en vit sida med texten "page 403 forbidden" blev det till slut nästan som vanligt. Något måste ha hänt. :shock: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

56:an skrev:
Kan någon säga vilken produkt?
Perkins? <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Javisst är det ju så... :D .... och finns över hela världen. Såldes även över till andra sidan järnridån på den tiden i.a.f. tills dom gjorde en egen kopia :lol:

http://www.affordablegenerator.com/v/Perkins/Perkins%20UK%20PDF%20and%20Pricing/PERKINS_LOGO.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en annan Perkins

http://www.volvopenta.com/volvopenta/se/sv-se/marine_leisure_engines/C_DIESEL_SAILBOAT/Pages/d1_30.aspx <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om Volvo godkänner dom så kan vi väl klämma dit en OK stämpel :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ä-Hmmm :roll: Kan man äta perkins ? Detta är en renodlad mat-tråd

:wink: Försök håll den till Brunabönor och Oxfilè <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Din middag ser så lockande ut glömde säga det. :wink:

Nu är jag rätt hungrig och det har regnat hela kvällen så jag har inte velat cykla till affären men i datorn hittade jag en middag som jag gjorde den 7 mars 2009. När jag ser bilderna minns jag att jag köpte strömmingen hos City Gross som jag endast besökt ett fåtal gånger trots låga priser. Grejen är att det är för stooort det blir bara för mycket och leta efter varenda sak och i moderna affärer finns det ju heller ingen personal att fråga det går lixom ut på att man gör allt själv. Kommer också ihåg jag hade en förkylningsinfektion som jag ofta har vintertid.

Steka strömming ser lätt ut men det är inte så enkelt tycker jag. Dom j-vlarna vill fastna i stekpannan så det blir fiskmos av alltihop eller blir dom sega som tuggummi. Efter lite träning har jag förstått man måste har rätt värme i pannan och inte låta dom steka för länge. Hur som helst är stekt strömming något av det bästa jag vet att äta. Färskt och rätt tillagat är det helt suveränt. :D
  • Bild

Bild
Under tallriken är en träbit men det är en väldigt ovanlig träbit för det är pockenholz och tung som det vore en metallplatta. Har för mig vågen slog runt ett varv.

Nähä, nu får jag logga ut och försöka hitta nånting att stoppa i magen förmodligen en repris av tidigare inlägg för det finns visst tre potäter kvar ute i lådan. Dom, lite salt och lite margarin får duga tills imorgon då jag far nånstans och äter för att vara kock är inte riktigt min grej.... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

56:an skrev:Din middag ser så lockande ut glömde säga det. :wink:

Nu är jag rätt hungrig och det har regnat hela kvällen så jag har inte velat cykla till affären men i datorn hittade jag en middag som jag gjorde den 7 mars 2009. När jag ser bilderna minns jag att jag köpte strömmingen hos City Gross som jag endast besökt ett fåtal gånger trots låga priser. Grejen är att det är för stooort det blir bara för mycket och leta efter varenda sak och i moderna affärer finns det ju heller ingen personal att fråga det går lixom ut på att man gör allt själv. Kommer också ihåg jag hade en förkylningsinfektion som jag ofta har vintertid.

Steka strömming ser lätt ut men det är inte så enkelt tycker jag. Dom j-vlarna vill fastna i stekpannan så det blir fiskmos av alltihop eller blir dom sega som tuggummi. Efter lite träning har jag förstått man måste har rätt värme i pannan och inte låta dom steka för länge. Hur som helst är stekt strömming något av det bästa jag vet att äta. Färskt och rätt tillagat är det helt suveränt. :D
  • Bild

Bild
Under tallriken är en träbit men det är en väldigt ovanlig träbit för det är pockenholz och tung som det vore en metallplatta. Har för mig vågen slog runt ett varv.

Nähä, nu får jag logga ut och försöka hitta nånting att stoppa i magen förmodligen en repris av tidigare inlägg för det finns visst tre potäter kvar ute i lådan. Dom, lite salt och lite margarin får duga tills imorgon då jag far nånstans och äter för att vara kock är inte riktigt min grej.... :oops:
Men var är lingonen? 22_yikes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gillar lingon men hade väl inga då...

Nu har jag ätit mina tre potatisar och även hunnit skriva ett par mejl. Mejla kostar inget utöver bredbandet och potatis är billig (och bra) mat också.

Ibland blir jag kolossalt sugen på blodpudding och det är också billig mat. Det går inte äta det för ofta bara för då kan det vända sig i magen när man ser det. Jag försöker också låta bli att tänka på vad det är för någonting. Till blodpudding vill jag gärna ha lingon och lite mjölk på tallriken är heller inte helt fel. Får nog bli det här någon av dagarna i helgen, lördag eller söndag. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar