Honda MT5 - Snabbprojekt!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
ZEb

Inlägg av ZEb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Oj :shock: Snabbt och effektivt :lol:

Gick den bra då ?
Jodå, den är ganska rapp trots originalpipan :P Måste dock bestyckas om en aning... <!-- </EdIndex> --></div>
Mustang "Mean´n´green" custom
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
ZEb

Inlägg av ZEb »

Zwap skrev:Svarta gaffelbälgar (eller inga) och svarta handtag, och försök sträcka sadelöverdraget på rätt ställe så blir den riktigt bra.
Sadelöverdraget ska åtgärdas... Hade lite bråttom där... Men Byta dom gula detaljerna mot svarta?! NEJ NEJ NEJ! Jag har köpt gult för att jag vill ha det gult :wink: För mycket plastigsvart = trist... Mer färg åt folket! <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
ZEb

Inlägg av ZEb »

alf-johan skrev:Så här ser min ut idagBild

Min såg lika jävlig ut som din när jag hem den, du har gjort ett fantastiskt jobb, vad kosta din renovering, jag fick ju lämna in motorn, så med köp så är ja g uppe i 7000:-Bild
Din MT blev riktigt fin Affe :) Inkl. inköp har min landat på knappt 3500 kr, men det finns fortfarande fix kvar att fixa på den... Blir säkert 1500 till innan jag är nöjd, men det är inga akuta grejer... <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
ZEb

Inlägg av ZEb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack alla ni :) Trevligt att det man gör uppskattas :) <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt Zeb kör på med gult. du ska ja inte åka följe på begravning med den direkt så den ska va enbart svart!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

ZEb skrev:
alf-johan skrev:Så här ser min ut idagBild

Min såg lika jävlig ut som din när jag hem den, du har gjort ett fantastiskt jobb, vad kosta din renovering, jag fick ju lämna in motorn, så med köp så är ja g uppe i 7000:-Bild
Din MT blev riktigt fin Affe :) Inkl. inköp har min landat på knappt 3500 kr, men det finns fortfarande fix kvar att fixa på den... Blir säkert 1500 till innan jag är nöjd, men det är inga akuta grejer...
det var inte så farligt min blev lite dyr för att jag gav för mycket för den och att jag lämnade in motorn hos Jet Racing , men det är en trevlig moppe, man blir garanterat15 igen :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Zwap

Inlägg av Zwap »

NiklasHögberg skrev:Helt rätt Zeb kör på med gult. du ska ja inte åka följe på begravning med den direkt så den ska va enbart svart!! :D
Ok, gult och svart är snyggt så färgen på fotot ljuger kanske lite, det ser inte ut som om gaffelbälgarna och hantagen är gula, mer neonfärgade därav att jag inte tyckte att de passade in. Jag ber om ursäkt. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Zwap skrev:
NiklasHögberg skrev:Helt rätt Zeb kör på med gult. du ska ja inte åka följe på begravning med den direkt så den ska va enbart svart!! :D
Ok, gult och svart är snyggt så färgen på fotot ljuger kanske lite, det ser inte ut som om gaffelbälgarna och hantagen är gula, mer neonfärgade därav att jag inte tyckte att de passade in. Jag ber om ursäkt.
thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
G-son

Inlägg av G-son »

ZEb skrev: Jodå, den är ganska rapp trots originalpipan :P
Säker på att det är en originalpipa? Ser inte den instansade hondaloggan som finns på originalkröken - men man vet ju inte hur många lager färg det är på röret förvisso. <!-- </EdIndex> --></div>
ZEb

Inlägg av ZEb »

Zwap skrev:
Ok, gult och svart är snyggt så färgen på fotot ljuger kanske lite, det ser inte ut som om gaffelbälgarna och hantagen är gula, mer neonfärgade därav att jag inte tyckte att de passade in. Jag ber om ursäkt.
Lugnt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
ZEb

Inlägg av ZEb »

G-son skrev:
ZEb skrev: Jodå, den är ganska rapp trots originalpipan :P
Säker på att det är en originalpipa? Ser inte den instansade hondaloggan som finns på originalkröken - men man vet ju inte hur många lager färg det är på röret förvisso.
Det är ett lager färg på kröken :) Har inte sett någon Hondalogga på den, men däremot på ljuddämparen. Kanske bara kröken är bytt?! <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det är i kröken man hittar strypningarna, så den brukar bytas rätt fort. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
ZEb

Inlägg av ZEb »

G-son skrev:Ja, det är i kröken man hittar strypningarna, så den brukar bytas rätt fort. :roll:
Okey! Jag har aldrig mekat Honda förr, utan det har mest varit Victoria, Sachs och Puch för mej så jag saknar lite koll i detta sammanhang:) Någon aning om vad det kan vara för årsmodell? <!-- </EdIndex> --></div>
Puch Dakota -69
Puch Alabama -75
Puch MotoCross -65
Victoria Vicky MS50 -54
Victoria FM38
Crescent raket 1149 -62
MonarPuch
Honda MT5
Crescent raket 1163
Vicky EM50 HPD
Fram-King -58 lr nåt?
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den fastnitade aluminiumbrickan på högersidan under tankens framkant säger om den är byggd under 80- eller 90-talet, det står baujahr (byggår) och 198 eller 199 tryckt på den men sista siffran är tyvärr aldrig instansad. Anyway, det ser inte ut som att du har den kvar i läsbart skick, antingen borta eller övermålad.
Kommer inte ihåg vilket år dom gick från elsystemet utan spänningsregulator till det med, men baserat på vad den har kan det ringa in årsmodellen lite.

Förutom det har det knappt gjorts några ändringar genom åren, så inte mycket att gå på. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

G-son skrev:Ja, det är i kröken man hittar strypningarna, så den brukar bytas rätt fort. :roll:
Ja och det märks vad som funkar och inte, när jag monterade trimmet som följde med så satte jag på det snyggaste röret, men det hände nästan ingenting, så bytte jag till det andra röret, o herre j-r vilken skillnad, så nog är det skillnad på rören alltid 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Skriv svar