Raketsport skrev:Vaknade 04 utav att det gick en häst förbi sovrumsfönstret. Har ingen hästhage där
Sto med föl hade smitit ut ur hagen och trimmade gräsmattan för andra gången på ett dygn. Bara ut och laga hagen ordentligt i mörkret, 1½ timma senare var vi klara.
Nattliga motionspass med slägga och terrängnavigeringen står väl inte högst upp på önskelistan
Usch å fy.. mitt i natten Nja, då hade dom fått gått där till jag fått morgonkaffet <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Vaknade 04 utav att det gick en häst förbi sovrumsfönstret. Har ingen hästhage där
Sto med föl hade smitit ut ur hagen och trimmade gräsmattan för andra gången på ett dygn. Bara ut och laga hagen ordentligt i mörkret, 1½ timma senare var vi klara.
Nattliga motionspass med slägga och terrängnavigeringen står väl inte högst upp på önskelistan
Usch å fy.. mitt i natten Nja, då hade dom fått gått där till jag fått morgonkaffet
Jag var rätt sugen att sova lite till, men 5 gånger i sommar har det ringt på dörren vid 6-tiden och chockade bilister har förklarat att hästarna ståt mitt på vägen. Man vill ju inte gärna att hästarna eller någon människa blir skadad.
Fölet är ett lite monster när det gäller att smita ut hagen och det har inte hjälpt att en älg gått igenom och rivit en stor del av hagen för någon natt sen. Nåja, vi har bara hästarna helgen ut sen flyttar de. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->första provturen efter renoveringen avklarad (partnern) fick dock byta yt 12mm föggen mot 8,5an <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den har jag druckit. Som dem flesta Tjeckiska öl är den här också bra, lite högre alkoholhalt. <!-- </EdIndex> --></div>
SachsMekarn skrev:Första gången så såg jag att det stog 14% när flaskan var halvtom, med det var inte alkoholhalten
Dom mäter ju något annt i procent också, minns dock inte vad.
Har varit i Pilsen uppåt 40 gånger de senaste fyra åren i arbete och testat de flesta sorterna av de lokala bryggeriernas ölsorter.
Hotellet jag har bott på ligger 100 meter från bryggeriet som gör Pilsner Urquell och Gambrinus så dom har passerat ner några gånger...
Tjeckerna anger stamvörtstyrkan på en del sorter, detta påverkar i princip bara smaken, tror inte att det gör något alls på alkoholstyrkan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite trädgårdsarbete ikväll (bort med buskar/träd) fan va gött gamla Husqvarnan242 G:an går... <!-- </EdIndex> --></div>