olja i flinta på vintern?
olja i flinta på vintern?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har kollat runt om vilkaen olja det ska vara i HVA flinta o andra motorer med rem men inte fattat vad man ska ha i om man ska köra året om , rak 30olja till gräsklippare är ju ingen höjdare i 10 minus ju. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här hittar du en rak SAE 20. http://www.castrolshop.se/shop/4t-mineralsk-26c1.html
Jag skulle absolut INTE hälla i en multigare olja typ 10w-40. Dessa innehåller tillsatser som förstör remmen sägs det, så håll dig till monograde oljorna även kallade "en rak olja".
För många år sedan (80-talet) så hade jag en Husqvarna äggmotor och gjorde av med remmar på löpande band. Dom blev som snor och kuggade. På den tiden visste jag inte att man var tvungen att ha rak olja, utan körde med vanlig. Sålde sedan moppen för några hundra....
/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
Jag skulle absolut INTE hälla i en multigare olja typ 10w-40. Dessa innehåller tillsatser som förstör remmen sägs det, så håll dig till monograde oljorna även kallade "en rak olja".
För många år sedan (80-talet) så hade jag en Husqvarna äggmotor och gjorde av med remmar på löpande band. Dom blev som snor och kuggade. På den tiden visste jag inte att man var tvungen att ha rak olja, utan körde med vanlig. Sålde sedan moppen för några hundra....

/Kuli... <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
olja
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går jätte bra att köra på rak 30 olja även på vintern man behöver ju inte tokvarva upp moppen så fort man startat den..
Multigrade är inte bra för remmen om du har sån det slutar med haveri kan du vara säker på.
Jag har kört med rak 30 olja flera år utan att haft problem med nån rem <!-- </EdIndex> --></div>
Multigrade är inte bra för remmen om du har sån det slutar med haveri kan du vara säker på.
Jag har kört med rak 30 olja flera år utan att haft problem med nån rem <!-- </EdIndex> --></div>