Dakota 3000 orange, "Nordic Gold Metallic"

Tips & frågor.
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Dakota 3000 orange, "Nordic Gold Metallic"?

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lite ångest inför lackvalet till min Dakota 3000, det finns inga bra bilder på denna moppe annat än några suddiga broschyrbilder, men vad jag förstått ska lacken vara guldorange
Se här:

Bild

Min egen moppe är solblekt i väldigt många olika grader så det är svårt att utläsa färgen på mina delar.

Har letat länge och väl efter en billack som skulle kunna passa och snubblade ikväll över Nordic Gold Metallic, en VAG-lack

Här är en Posse med färgen, skulle den tänkas passa tro?
http://gtcarlot.com/colors/car/19349382-4.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju en bökig lack. lagd i två skikt med silverbas underst om jag fattat rätt. Jag är ingen hejare på lacker, men så skall det visst vara. Vill minnas att det kallas Candy men det kan vara fel.
Har sett folk, inkl Puchverkstan lägga 1 skiktslacker istället. Både på Monza och på Arizona.
Blir ju ganska bra, men inte riktigt lika.

Gissar att det behövs ett riktigt blandarproffs för att lösa detta ordentligt. Nån i Västerås som är sugen ??

Själv fuskar jag på min egen 3000. Har letat upp fina/NOS lackade delar istället, så jag kan hoppa över att guldlacka. Saknar just nu bara en del, men den dyker väl upp. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hm, ja denna lacken ska väl vara bland den svåraste att få till näst efter den röd/orangea Arizonan

Just Candy är ju en färgad men transparent lack som man lägger på en annan bas som du säger och jag har läst på flera ställen att man lägger en ljus silverbas underst.

Får försöka leta upp min bästa del och ta med den till lite olika lackare, tyvärr finns här ingen som är sådär superentusiastisk över att visa lite yrkesstolthet och lägga lite tid på att blanda fram rätt färg. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar