Bilder på framvagnen på Fram-King flakmoppen från 1955.

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
wrooom

Bilder på framvagnen på Fram-King flakmoppen från 1955.

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är två bilder på hur framvagnen är konstruerad på den här flakmopeden.
Om nån vet om bilder eller nån annan information om dessa ovanliga flakmopeder så är jag väldigt intresserad! :)

http://imageshack.us/photo/my-images/5/sam4424.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/849/sam4425.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Intressanta bilder... thumb_up

Å det där har inte ett skit med vare sig Monark eller Crescent att göra, det är egenkonstruktion det syns lång väg. Själva flakchassiets uppbyggnad tycker jag påminner lite om vissa gamla högbyggda bilsläp med ett grovt runt rör som "ryggrad" som övriga delar är förankrade till.

Spindlar och styrning är typiskt gamla bilar t.ex. Volvo PV men även långt senare Fiat 126 som väl hade spindelbultarna kvar längst?

P-stagsändarna gillar särskilt. Det är sånna man lätt renoverar och gör glappfria med gassvets och en rundfil. :P <!-- </EdIndex> --></div>
wrooom

Inlägg av wrooom »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det mesta på ramen är väldigt grovhugget och robust så det känns nästan som en prototyp. :)

Har jagat fakta i ett par veckor nu hos olika experter men kammat noll överallt.

Hoppet står nu hos Classic Motors experter.

Vill ju veta så mycket som möjligt då jag inte ens vet färgsättningen på den som det är nu.

Fortsätter lägga upp bilder allt eftersom projektet går framåt. :) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här kommer jag och följa! :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar