Peppitos Puch Dakota.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
peppito skrev:Tack Lasse!!!! Guldvärt.

Jo jag misstänkte att svingen inte satt rätt. Rackarns vad jobbigt det vart nu då :) Ser ut som föregående stollen har svetsat om rören i ramen där svingaxeln går igenom. Får ta och kontrollera det imorgon och bygga om.

Tack återigen!
Är det nuvarande stollen som håller på nu då? slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
peppito
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 feb 2012, 00:00

Inlägg av peppito »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp det är den nuvarande stollen som skruvar nu :P <!-- </EdIndex> --></div>
peppito
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 feb 2012, 00:00

Inlägg av peppito »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vart lite mer skruvande ikväll.
Fick ordning på svingen och hjulet så det blir nog kanon. Hade tyvärr ingen kedja liggande men funderar på att "låna" från Maxin.


Bild

Sitter i alla fall ihop :)


Bild

Bild

Saknar lite vajrar och reglage men det kommer, Sen så ska jag byta ut alla gamla bultar och lacka resten. Kommer även byta till en limpa då denna är super rostig.

Har en fråga till er som vet hur det ska se ut på fotpinnsbryggan, saknar någon form av stopp för bromspedalen. Sen hajar jag inte hur fjädern ska sitta.
Jag har sett att det ska sitta en låsring som låser pedalen i längsled.

Så här ser min ut.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja där fanns det lite att ändra på. Bromskontakten är ju normalt stoppet för bromspedalen. Hålen för fjädern syns ju på bilden. Ett på pedalen och ett i svingen. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
JK
Inlägg: 200
Blev medlem: 02 nov 2012, 00:00
Ort: Norra Skåne

Inlägg av JK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det samma som på min Dakota 3000 så sitter det ett plastfäste till fjädern på svingaxelns förlängning på ramen. <!-- </EdIndex> --></div>
peppito
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 feb 2012, 00:00

Inlägg av peppito »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du Lasse.. Ögonen är tydligen det första man blir blind på :) Då är fjäder frågan löst :) haha
Har en bromsljuskontakt ska klura lite hur den ska sitta.
Min nackdel är att jag aldrig i hela mitt liv studerat en ihopsatt dakota. Det gör allt lite svårare :wink:

Tack återigen. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar