Sachs 3-vxl hand till fotvxl
Sachs 3-vxl hand till fotvxl
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är skillnaden mellan Sachs 3-vxl hand och 3-vxl fot? Går det att bygga om från hand till fot, dvs är det samma block o vxl? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det finns två olika 3vxl hand.
den vanliga packmoppemotorn stämmer inte och bultdelningen mot växelkåpan skiljer.
men det finns en motor i tyskland med typbet 50/3D som har samma block som vår svenska 3vxl fot. där är det bara att montera växelkåpan. och den är pedalstartad som svenska paackmoppemotorn.
det finns även motorer med pedalstart och fotväxel från fabrik. bl.a. i holland.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
den vanliga packmoppemotorn stämmer inte och bultdelningen mot växelkåpan skiljer.
men det finns en motor i tyskland med typbet 50/3D som har samma block som vår svenska 3vxl fot. där är det bara att montera växelkåpan. och den är pedalstartad som svenska paackmoppemotorn.
det finns även motorer med pedalstart och fotväxel från fabrik. bl.a. i holland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det står 0,8 hkr på plåten, så den borde vara före -61. Den är treväxlad med "växelpinnen" genom drevaxeln, men jag saknar växelkåpan o magnetkåpan så jag vet inte om den är hand- eller fotväxlad, tippar på hand. Vad kan den ha suttit på för moped? <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä det tror jag inte... men tillverkad vill jag låta vara osagt men Nymanbolagen tror jag bara använde den motorn i slutet av femtio- och kanske något år inpå 60-talet. Sedan föll ju pedalmotorerna bort och kickstartad 3-växlad handväxlad har jag inte sett någon sådan motor vad jag kan minnas.... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har 2. Egenbygge. Fast dom fins har sett på Ibay. <!-- </EdIndex> --></div>56:an skrev:Nä det tror jag inte... men tillverkad vill jag låta vara osagt men Nymanbolagen tror jag bara använde den motorn i slutet av femtio- och kanske något år inpå 60-talet. Sedan föll ju pedalmotorerna bort och kickstartad 3-växlad handväxlad har jag inte sett någon sådan motor vad jag kan minnas....
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom fartvindkylda gjordes nog in på 70-talet i alla fall. med päron-cylindrar t.o.m.
men dom kom inte till sverige.
jag har en fabriksbygd kickmotor av lilla modellen men vet inte var den kommer ifrån, tror dom även förekom i norge.
han du typplåten på blocket nar den nog varit fartvindkyld. alla fläktkylda sådana jag sett har haft typskylten på fläktkåpan.
är motorn så gammal saknar du förmodligen det utstickande örat längst fram att skruva fast växelkåpan i. matchande vxl-kåpa kan nog vara lite svår att hitta. det har varit tomt på sådana kåpor på tradera senate 2 månaderna.
både nya som gamla modeller.
Tack Simme42 för en smidig affär föresten. kåpan var jättefin, resten av motorn har jag bara ställt i braatthahyllan, men den såg bra ut.
men dom kom inte till sverige.
jag har en fabriksbygd kickmotor av lilla modellen men vet inte var den kommer ifrån, tror dom även förekom i norge.
han du typplåten på blocket nar den nog varit fartvindkyld. alla fläktkylda sådana jag sett har haft typskylten på fläktkåpan.
är motorn så gammal saknar du förmodligen det utstickande örat längst fram att skruva fast växelkåpan i. matchande vxl-kåpa kan nog vara lite svår att hitta. det har varit tomt på sådana kåpor på tradera senate 2 månaderna.
både nya som gamla modeller.
Tack Simme42 för en smidig affär föresten. kåpan var jättefin, resten av motorn har jag bara ställt i braatthahyllan, men den såg bra ut.