Sachs 3-vxl hand till fotvxl

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Några foton på moroten, nu kanske det klarnar. Ska det vara den kåpan som är på DKW:n?

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser den gamla kåpan ut på den nyare motorn.Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bryggaren: det där är det vi i sverige brukar kalla en fotväxlad motor.
vanliga fotväxlade fläktkåpor passar. vill du av någon anledning göra den handväxlad så finns det handväxlade växelkåpor som passar, både fläkt och fartvindkylda. men dom har inte sålts nya i sverige. lägg noga märke till främre fästhålets placering "mitt i väggen". dom mindre motorerna med 15mm vevaxel har det bulthålet "framför väggen" eller "utanför väggen".

men det är nåt lurt med typskylten. antingen är motorn direktimporterad,
eller så är det någon lustigkurre som bytt typskylt.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack Simme42 för en smidig affär föresten. kåpan var jättefin, resten av motorn har jag bara ställt i braatthahyllan, men den såg bra ut.

erlan

Trevligt att du vart nöjd då är vi två som är nöjda <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:men det är nåt lurt med typskylten. antingen är motorn direktimporterad,
eller så är det någon lustigkurre som bytt typskylt.

erlan
Det är säkert bytt skylt en gång i tiden. Den där skylten är till en gammal trampmotor.

"Fahradhilfsmotoren" = cykel med hjälpmotor <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack alla för hjälpen. Det är alltså en treväxlad med kickstart och fotväxel, vilket jag var inne på från början. Någon vänlig själ som har det jag behöver, vxl-mekanism, magnetkåpa o växelspak? Något mer jag behöver för fotväxel? Slänger in en annons på köpes också. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar