vårprojektet 1279-1 igång igen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
på sidan 1 i den tråden visar jag det som jag tycker är det bästa såttet att demontera svingen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=6099&highlight=slaghammare&mforum=raketsportvolvomannen skrev:Projektet fortskrider:
Tank klar.
pakethållare klar.
Lykthus med bakplåt klar.
Övre gaffelbrygga klar.
Undre gaffelbrygga klar.
Håller nu på med ramen den ska strippas från färg. Men jag hade gärna fått av svingen. Men den sitter som jag vet inte vad. Tipps på hur man får av den utan att skrota den?
på sidan 1 i den tråden visar jag det som jag tycker är det bästa såttet att demontera svingen.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag såg just på hemsidan att det var silicon i hammarlack.
då riskerar väl hela blästerhallen att bli förpestad av silicon, och att kommande kunders grejor blir prickiga efter lack.
jag mailade en fråga till dom hur man ska ta bort det för att kunna lacka.
jag har en F50-tank som någon "kreativ" tonåring målat med svart hammarlack.
erland <!-- </EdIndex> --></div>
då riskerar väl hela blästerhallen att bli förpestad av silicon, och att kommande kunders grejor blir prickiga efter lack.
jag mailade en fråga till dom hur man ska ta bort det för att kunna lacka.
jag har en F50-tank som någon "kreativ" tonåring målat med svart hammarlack.
erland <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det känns som man får göra en delning därför hammarlack har funnits länge, säkert sen 50-talet, men silikon i färger föreställer jag mig är av senare datum. Silikon överhuvudtaget är väl inte så gammalt, första gången jag hörde talas om det var nog i stekpannor och det var på åttiotalet vill jag minnas....
Reklamen var stenhård, det gick och steka knappt utan smör, sades det. Kommer ihåg att dom stekpannorna hade ett uschligt fult handtag och kände man på dom pannorna i verkligheten så kändes det bara som billigt skräp...
Åttiotalet ja.... Det var då Svenne Banan slutade att köpa TV för det var billigare att hyra hos Thorn. I alla fall för stunden....
Reklamen var stenhård, det gick och steka knappt utan smör, sades det. Kommer ihåg att dom stekpannorna hade ett uschligt fult handtag och kände man på dom pannorna i verkligheten så kändes det bara som billigt skräp...
Åttiotalet ja.... Det var då Svenne Banan slutade att köpa TV för det var billigare att hyra hos Thorn. I alla fall för stunden....
-
På tal om stekpannor med. Är det inte Teflon du menar?
Ursäkta OT! <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/tjock-tv-kostade-50-000_6998835.svd56:an skrev: Reklamen var stenhård, det gick och steka knappt utan smör, sades det. Kommer ihåg att dom stekpannorna hade ett uschligt fult handtag och kände man på dom pannorna i verkligheten så kändes det bara som billigt skräp...
På tal om stekpannor med. Är det inte Teflon du menar?
Ursäkta OT! <!-- </EdIndex> --></div>
-
Gängade du på den på axeländen? Höll gängorna då? Eller är det lika bra o skaffa ny axel? <!-- </EdIndex> --></div>erlan skrev:http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=6099&highlight=slaghammare&mforum=raketsportvolvomannen skrev:Projektet fortskrider:
Tank klar.
pakethållare klar.
Lykthus med bakplåt klar.
Övre gaffelbrygga klar.
Undre gaffelbrygga klar.
Håller nu på med ramen den ska strippas från färg. Men jag hade gärna fått av svingen. Men den sitter som jag vet inte vad. Tipps på hur man får av den utan att skrota den?
erlan
Monark 1237 -74, 44 kmh
-