Förhindra trottelfrysning?
-
Förhindra trottelfrysning?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Har kört lite vinterkörning med min Compact,det sitter en 20 mm Mikuni på den.
Pga platsbristen så sitter den lite på sidan bakom cylindern,mitt i fartvind och ibland snösprut. Efter ett tag fryser trotteln gashäng som följd,., testade då med vanlig 5-56 vilket var det enda att tillgå då,men kan smörja med nåt annat? 5-56 är rätt kortvarig.
/M <!-- </EdIndex> --></div>
Har kört lite vinterkörning med min Compact,det sitter en 20 mm Mikuni på den.
Pga platsbristen så sitter den lite på sidan bakom cylindern,mitt i fartvind och ibland snösprut. Efter ett tag fryser trotteln gashäng som följd,., testade då med vanlig 5-56 vilket var det enda att tillgå då,men kan smörja med nåt annat? 5-56 är rätt kortvarig.
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Eller en liten skvätt E85, det blir billigare.alf-johan skrev:Även K-sprit vet inte heller varför men det hjälperMr F skrev:Prova med en skvätt T-röd i soppan...
Det brukar hjälpa men jag vet inte varför???

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skippa backelit/papperspackningar mellan cylinder och förgasare, och bara köra koppar/aluminiumdistans plus packningsklister (eller tunna papperspackningar som isolerar sämre) över vintern? Backelitskivan är ju enbart till för att hindra värmeöverföring från cylinder till förgasaren, så tråkigt att koka bensinen sommartid.
<!-- </EdIndex> --></div>

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite sprit i soppan lutar det åt,sen har jag en bit gummimatta att tråckla dit. Återkommer när jag testat i helgen!
F.ö. Så kör jag utan bakelitpackning,eget insug. Sen kör jag utan luftburk också,har ett filter direkt på förgasarhalsen.
F.ö. Så kör jag utan bakelitpackning,eget insug. Sen kör jag utan luftburk också,har ett filter direkt på förgasarhalsen.
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.