Bakdrev
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://imageshack.us/photo/my-images/405/k055r.jpg/
Den här modellen tänkte jag ....
<!-- </EdIndex> --></div>
Den här modellen tänkte jag ....

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har inget drev som jag vet att specifikt är till monarscoot, men jag ska försöka komma ihåg att mäta på ett drev med lilla kupningen.
du har altså en ilomotor.
sen finns det med 35 och 38 mm centrumhål. om dåda storlekarna på nav varit monterade på monarscoot vet jag däremot inte.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
du har altså en ilomotor.
sen finns det med 35 och 38 mm centrumhål. om dåda storlekarna på nav varit monterade på monarscoot vet jag däremot inte.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kollade i Braxens MCBkatalog och där framgår att monarscooten hade det gamla Monarknavet med 11 mm axel ända tills naven ersattes med Grimeca.
Således finns nog inte 28 kuggars 5 bults bakdrev med 38 mm centrumhål om dom inte satt på någon Crescent scooter förstås... Hur är det med dom där efterföljarna till Crescent 2000, dom med benskydd, vad är det för bakdrev och baknav på dom? <!-- </EdIndex> --></div>
Således finns nog inte 28 kuggars 5 bults bakdrev med 38 mm centrumhål om dom inte satt på någon Crescent scooter förstås... Hur är det med dom där efterföljarna till Crescent 2000, dom med benskydd, vad är det för bakdrev och baknav på dom? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom sena cr2000 hade ju dom naven, men då är det nog fel drev du har lagt in bild på. med lite tur så passar ett drev från en monarscoot med hva-motor.
NiklasHögberg ville ju sänka bort ett utslitet hva drev i somras. kolla om han har det kvar, tigg åt dig det och mät efter.
jag har nog ett sånt ochså att mäta men det blir bara en gissning i alla fall.
bättre om nån har ett cr2000 drev att mäta efter.
tänker du montera fotväxlad motor så tror jag inte du får ihop det.
NiklasHögberg ville ju sänka bort ett utslitet hva drev i somras. kolla om han har det kvar, tigg åt dig det och mät efter.
jag har nog ett sånt ochså att mäta men det blir bara en gissning i alla fall.
bättre om nån har ett cr2000 drev att mäta efter.
tänker du montera fotväxlad motor så tror jag inte du får ihop det.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skickade ner mitt drev till Rösebäcken för att hoppas dom hade ett som passa min crescent 2000 , och det närmaste dom hitta va från en scoterett (felade 4mm) så jag kolla runt å hittade på ettansmopeder bilder på båda dreven . Om man jämför dom så ser monarscooten ut å passa ... så om måttet är 10 mm så blire perfekt
<!-- </EdIndex> --></div>