Zündapp KS50 1968 - provkörd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahhhh, jag har bara haft 2 pungkrossare och dom har jag inte kvar.
Kanske man får ork o tid att göra EN sådan renovering under min hela livsexistens men men, vart ska man börja - med en Crescent kanske?
Vilken modell ska man välja?Vilken är snyggast?Färgkombination? <!-- </EdIndex> --></div>
Kanske man får ork o tid att göra EN sådan renovering under min hela livsexistens men men, vart ska man börja - med en Crescent kanske?
Vilken modell ska man välja?Vilken är snyggast?Färgkombination? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dr N; tackar. Jo det ska på en päroncylle vad det lider. Har inte fått tag i min blästrare bara. Tänkte glasblästra ett gäng cyllar och toppar när jag ändå är i farten.
Nåt trim blir det inte i första taget på denna, misstänker att den här mest kommer att stå och snygga sig i garaget. Tänkte bygga ihop en Sport Combinette med lite hårdare motor för bruks/buskörning på grusvägar och sånt. Slitstark industrilack och mer bruksskick. <!-- </EdIndex> --></div>
Nåt trim blir det inte i första taget på denna, misstänker att den här mest kommer att stå och snygga sig i garaget. Tänkte bygga ihop en Sport Combinette med lite hårdare motor för bruks/buskörning på grusvägar och sånt. Slitstark industrilack och mer bruksskick. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det var det jag anade å som den verkar bli skulle jag nog bara ha den som en tavla i baren. Moppar är ju som konst.. ökar i värde med åren
snygga att se på å zundapp är ju ett märke med finish å fina detaljer.
En helt annan moppe som jag fashinerats av detaljrikedomen på är den äldsta mod. av Mobylette den har: gerlanger, randningar, urfräsningar, ornamenteringar, förnicklingar i överflöd den har dessutom djävligt fin harmoni i ramkonstruktionen å läckra köttkroks handtag (bakvända reglage) en riktigt vacker moppe att beskåda bara baklyktan/framlyktan är ett konstverk i sig. t.o.m. kablarna är gjorda som små spiraler. har du sett en sån moppe på nära håll ngn. gång? <!-- </EdIndex> --></div>
snygga att se på å zundapp är ju ett märke med finish å fina detaljer.
En helt annan moppe som jag fashinerats av detaljrikedomen på är den äldsta mod. av Mobylette den har: gerlanger, randningar, urfräsningar, ornamenteringar, förnicklingar i överflöd den har dessutom djävligt fin harmoni i ramkonstruktionen å läckra köttkroks handtag (bakvända reglage) en riktigt vacker moppe att beskåda bara baklyktan/framlyktan är ett konstverk i sig. t.o.m. kablarna är gjorda som små spiraler. har du sett en sån moppe på nära håll ngn. gång? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Den ser ruskigt fin ut...Hade hellre haft den färgsättningen än min helröda...men man kan ju inte få allt som man vill...Är nog trots allt den bästa mopedaffär jag gjortPälle skrev:Men va f*an, det här är min projekttråd, sluta jiddra om en massa läskiga franska moppar här. Starta en egen tråd istället

-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina dom här svarta med röd dyna.Själv har jag en -69 ks 50 men den ligger nu nerplockad i delar.Får väl se hur man gör med den i framtiden.
Här är en bild på den med en 125 ans underdel och en ks 100 10hk cylinder gick kanonfint.
Mvh Mange
www.smeangels.se

<!-- </EdIndex> --></div>
Här är en bild på den med en 125 ans underdel och en ks 100 10hk cylinder gick kanonfint.
Mvh Mange
www.smeangels.se

Zündapp Ks50 -74 517-50
Kreidler RS
Kreidler RS