ILO Trimcyl?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5029
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min 900T 95:a sjönk inte något synbart på oljestickan på 1000mil men det är ju en B204 i den, värre är det med B205/B235..

Bild

:)

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Användarens profilbild
JRA
Inlägg: 1308
Blev medlem: 30 okt 2012, 00:00
Ort: Ludvika

Inlägg av JRA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag får låna tråden lite...?
Glasblästrade 2 st ILO cyllar förra veckan och när jag sen jämförde dom så ser det ut att vara skillnad på"portarna"vad gäller storlek? Alltså jag har inte mätt ngt men man ser det med blotta ögat. Kan det vara ngt med 0,8hk vs 1,0hk ? <!-- </EdIndex> --></div>
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Portarna ÄR olika beroende på vad det är för cylinder och vilken motor den är till. Det är många olika faktorer som påverkar bl.a. annat den du nämner.

Ska man redogöra för något i minsta detalj är verkligheten ofta långt mer komplicerad än vad man föreställde sig.

Troligen skulle det behövas flera A4 ark med tabeller och siffror för att förklara hur många olika cylindrar som passar JLO G50 motorn som tillverkats. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar