Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni är varmt välkomna att komma med åsikter, kritik tål att höras i denna tråd. Har aldrig strävat efter att få denna moped "snygg". För det första är Fs1 helt fel grund för detta enligt mig. Att mopeden där emot ska prestera är syftet vilket jag tycker den gör så jag är nöjd.

Tackar de som tar sig tiden att skriva vettiga kommentarer! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bmw02touring skrev:fifaan va ilsk hon låter. :twisted:
Den här låter ilsk... 8)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tFXp9pPP3K0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tFXp9pPP3K0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

zappafan skrev:
bmw02touring skrev:fifaan va ilsk hon låter. :twisted:
Den här låter ilsk... 8)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tFXp9pPP3K0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tFXp9pPP3K0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Ja, den gick bra med tanke på att förgasaren hänger i wiren vid framskärmen !! filmredigeringsprogram är bra att ha när man vill få en Zöndapp att låta ilsken staff_gemini-1.gif

(Skoja lite bara)

8) 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 28/2

Knappt två månader kvar tills Test n tune nu och våren börjar nalkas tycker jag var därför iväg och köpte lite delar igår som jag tror ska klä mopeden väl inför race. Ska försöka bjuda på en film med testrun så fort som möjligt!

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 23/3

Problemen med dåligt flöde från tanken kvarstår men det är bättre nu, har även fått hojen till att gå lite bättre i det kalla vädret men helt bra är det inte då den tycks dö på låga varv nu samt att den inte riktigt varvar ur helt. Kommer inte lägga tid på detta förns vädret blir bättre utan ville mest provköra lite nu. Det vart en liten film också då jag försökte mig på att göra en start, spann dessvärre hejdlöst så vart inte riktigt som jag tänkt mig. :)

[video=youtube_share;sS7iHdIA-Cg]http://youtu.be/sS7iHdIA-Cg[/video]

Ni förstår att gasres, det är grejer det.. 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja man kan se att det inte är en vanlig moppe :shock: mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Ja man kan se att det inte är en vanlig moppe :shock: mistick_yes.gif
Då har jag åstadkommit precis vad jag vill! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hilmer, videolänken fungerar inte att visa upp direkt i tråden på dessa forum. Du får länka. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

Rexxy skrev:Hilmer, videolänken fungerar inte att visa upp direkt i tråden på dessa forum. Du får länka. :wink:
Jaha tack för att du påminner mig. Här har ni!

http://m.youtube.com/watch?v=sS7iHdIA-Cg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hilmersson, jag kunde inte se ditt provrace, men vad man kan se av bilden så har du fått riktigt bra stil på hela moppen, ser fram emot att få höra eller se den gå :D <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Hilmersson, jag kunde inte se ditt provrace, men vad man kan se av bilden så har du fått riktigt bra stil på hela moppen, ser fram emot att få höra eller se den gå :D
Tack så mycket dina kommentarer värmer verkligen. Vad det gäller stuket på mopeden är jag nöjd bortsett från sitthöjden. Skulle vilja att chassit var lägre egentligen men det är i nuläget inte möjligt även om jag sänker framgaffeln eftersom avgasystemet tar i baken då.

Får se hur denna säsong urartar sig. Är tämligen sugen på att bygga en ny motor till nästa alla fall och få ut mer effekt. Då med avstämd pipa kanske man kan få lite bättre vinklar och kunna bearbeta chassit lite mer. Den som lever får se.

På senaste tiden har jag märkt att jag får fler kommentarer på detta forum än på mitt ordinarie. Så att uppdatera här kommer bli prio ett i framtiden. Plus att jag gillar att folk vågar ha delade åsikter om mitt verk.

Jag la upp en ny länk till filmen på Youtube som funkar för mig att klicka på alla fall! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Hilmersson skrev:
alf-johan skrev:Hilmersson, jag kunde inte se ditt provrace, men vad man kan se av bilden så har du fått riktigt bra stil på hela moppen, ser fram emot att få höra eller se den gå :D
Tack så mycket dina kommentarer värmer verkligen. Vad det gäller stuket på mopeden är jag nöjd bortsett från sitthöjden. Skulle vilja att chassit var lägre egentligen men det är i nuläget inte möjligt även om jag sänker framgaffeln eftersom avgasystemet tar i baken då.

Får se hur denna säsong urartar sig. Är tämligen sugen på att bygga en ny motor till nästa alla fall och få ut mer effekt. Då med avstämd pipa kanske man kan få lite bättre vinklar och kunna bearbeta chassit lite mer. Den som lever får se.

På senaste tiden har jag märkt att jag får fler kommentarer på detta forum än på mitt ordinarie. Så att uppdatera här kommer bli prio ett i framtiden. Plus att jag gillar att folk vågar ha delade åsikter om mitt verk.

Jag la upp en ny länk till filmen på Youtube som funkar för mig att klicka på alla fall!
Inte så svårt att berömma dina grejor, jag har gillat din stil redan från början, det kanske du har märkt. som sagt ser fram emot att se och höra den gå, det går alltid att förbättra med rätt åtgärder, Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar