
Crescent Compact 2VXL 120cc
-
- Inlägg: 3329
- Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dags för nya bilder tycker jag! närbilder på motorn då 
hur har du gjort adaptern? jag funderar på om man tar mitten av ett svänghjul "altså konan" och bultar ihop den med ett modifierat transmissions kugg, kanske är nått sånt du har gjort?
hihii jag vet vad jag ska göra med blocken som det gått hål i
<!-- </EdIndex> --></div>

hur har du gjort adaptern? jag funderar på om man tar mitten av ett svänghjul "altså konan" och bultar ihop den med ett modifierat transmissions kugg, kanske är nått sånt du har gjort?
hihii jag vet vad jag ska göra med blocken som det gått hål i


- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är det som är det goa med den! Du kan glida omkring på lite över tomgångsvarv deskret och fint på 2:an. Vill du köra upp den i toppfart så bara gasar man så är du där. Bottendrag och toppvarv finns det gott om. Bygget blev faktiskt lite bättre än vad jag hade vågat hoppas på.
På filmen hade jag ställbara munstycken men jag har bytt tillbaka till fasta och det var mycket bättre så nu går den som en dröm igen!!! <!-- </EdIndex> --></div>
På filmen hade jag ställbara munstycken men jag har bytt tillbaka till fasta och det var mycket bättre så nu går den som en dröm igen!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle tippa på att den ligger i 40-45 om man håller gasen mellan tomgång och halvgas och med 15/28 drevning så vet i f*n vad de gör på fullgas men de bör väl göra en 65-70 kanske. Men jag kommer att beställa ett 24 drev idag och fixa på samt att jag kommer att montera en cykeldator. Men toppfarten är inte så viktig för mig i detta projekt utan det är draget helt klart. Anledningen till att jag kommer att dreva om den är enbart för att få ner varven lite. Jag är ändå lite skeptisk till att göra det för jag är lite rädd att drevaxeln kommer att gå av men det märker jag antar jag... Man får köra därefter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den 2 växlade drevaxeln är mycket starkare än dem till 3 och 4 växlade motorena. Och vi som kör 80cc EKF tuffar ju på i c:a 100 och reser på 1:an och ibland 2:an utan problem.
Så du behöver nog inte vara rädd att din drevaxeln ska gå av. <!-- </EdIndex> --></div>
Så du behöver nog inte vara rädd att din drevaxeln ska gå av. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 539
- Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
- Ort: Mellerud
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt: