Ditt nyaste inköp...gärna med bild.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
igasen

Inlägg av igasen »

selma skrev:Blev ett moppeköp idag,är lite svag för stummisar.Speciellt dom första modellerna men den korta hjulbasen.Får tacka cobra5000 för tipset :thumb:

Bild

Styret har man i armhålan när man kör,tydligen :lol:
Är inte bakramen lite klen ? Ser ut som de gamla Crescentcyklarna gjorde.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Äntligen !! Inte lika kul som en moppe, men 8 fönster och två altandörrar

:D

Bild
Amarace

Inlägg av Amarace »

Mitt nyaste inköp, eller, blir så på Lördag :)

Inte så stort, 54kvm, men räcker för mig. (har 65kvm nu).
Är bara 200m från huset jag har nu, men med insynsskydd från alla håll, så man får hålla på i fred utan att nån ska gnälla.

Bild

Men här är den största anledningen till köpet :) Så härligt med garage, inte så stort, men bättre än inget. Och stort rum som förråd och ett som snickarbod/verkstad.
Plattan är 14*5,8m, synd den inte var en meter bredare.
Så hitersta garaget är 3*5,4m, nästa garage är 4*5,4m, sen kommer snickarbod/verkstad på 3*5,4m och till sist stora rummet som blir förråd är 4*5,4m.
Alla är isolerad utom hitersta lilla garaget, det har varit vedbod, och lär väl bli så för mig iaf första vintern.
Sen ska det bli moppe/diversegarage.

Bild

Största problemet nu är var i helskotta jag ska göra av allt jag har :)
Men ser det här som en liten nystart, man får rensa upp bland allt man har och börja om lite helt enkelt.

Edit, här ser man var det ligger i förhållande till där jag bor nu, kortet är taget på min bro (inringat där det nya ligger ungefär).

Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Grattis till husköpet Amarace!
Garage gör hela skillnaden och läget ser fint och avskilt ut. Blir inte så långt att flytta prylarna i alla fall.

Fin obehandlad panel på garaget också.
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Vackra bilder, fin utsikt där du bor nu. :D

Det där grå Amazontaket känner jag igen, där kan man stå en stund och vila på armbågarna :wink:

Var har det varit i huset du ska köpa? Det ser inte riktigt ut som ett bostadshus...

Garaget fixar du, det ser bra ut thumb_up
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:Telefonen har eget simkort.
Det där blir kanon 56:an!
Idag har jag startat upp det mobila bredbandet och det funkar kanon som du säger :D

Mycket snabbare än adsl routern från telejacket och hittills inga konstiga "bara slocknar och söker stationen" avbrott som förut.

I statistiken kan jag se att första dagen har jag surfat 50 MB *ladda ned* och 9 MB *ladda upp* mycket eller lite vad vet jag...

Enda problemet var missljud, modemets "brum" förstärktes i datorn inre högtalare så det hörde när det laddade ned respektive laddade upp. Det var som ett "knorrande" ljud liksom. Jag öppnade datorn och lossade den lilla stickkontakten till högtalaren och sen upphörde ljudet. Datorns inre högtalare använder jag inte ändå.

Nu ska jag bara testa huavejtelefonen också men det får bli i helgen. Enligt tele2 butiken så ska det bara vara och sätta igång den så ska det fungera direkt.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Bild

mitt nya inköp om man kan uttrycka det så. kicken rappade, vilket problemet var löst genom att sätta fjädern ordentligt. dock är den målad i regnbågens alla färger, så den kommer bli mattsvart med coola detaljer istället.

om någon har en web gaffel (den modell som har en tjock fjäder i mitten) så köper jag den gärna.

och mitt "inköp" nr2.

Bild

cheva 1933. hittade den på gården jag jobbar på, och har nu bärgat den. torped funkar, rutramen ska kapas o sänkas, pedalställ ska renoveras. Samt ramen var kanonfrisk.....
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

----
Amarace

Inlägg av Amarace »

56:an skrev:Vackra bilder, fin utsikt där du bor nu. :D

Det där grå Amazontaket känner jag igen, där kan man stå en stund och vila på armbågarna :wink:

Var har det varit i huset du ska köpa? Det ser inte riktigt ut som ett bostadshus...

Garaget fixar du, det ser bra ut thumb_up
Nja, fin utsikt vet jag inte :) Beror väl på vad man jämför med, själv är man ju van. Men det är klart, det är väl kanske lite idylliskt på nåt vis.

Det har alltid varit ett bostadshus. Byggdes 1974, en man som flyttade "hem" igen och byggde det. Ensamstående, så han behövde inget större, inte jag heller.
Hur tycker du det ser ut som att det inte är ett bostadshus?

Är iaf det närmaste fönstret som är kök, dom tre bortre är vardagsrum, mitt emot köket är det en skrubb samt toa och mitt emot vardagsrummet är sovrum, hall är mellan kökssidan och toasidan fram till man kommer till sovrummet.
Litet kök, stoort vardagsrum (20kvm) och lämpligt sovrum (11,5kvm).

Jossan, panelen på garaget har en gång i tiden varit lackad tror jag, men nu är den väldigt soluttorkad på den här sidan som syns, resten är bra.

Men Garage ska bli härligt :)
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

Fick tag i en Shell snäcka till min ljungmans vicky pump har en vit och en blåskimmrande sen förut men min blåa är trasig. Var och köpte en till blå ikväll till fyndpris desutom :D

Bild

Hel och fin!

Danne
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag såg den och tänkte direkt att den skulle passa dig. Grattis!
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Köpt 5 liter bensin till gräsklipparen för 140:- idag, blev en tur till Konsum också och köpte två tuber med Aioli.

Bild

/ P
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Aioli slider_score.gif
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Vad är priset på palmen...? :roll:
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Ja ser att du tar ut pengar Patrik, hur mycke tog du ut?
Skriv svar