Vidare Skoterett-äventyr

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
Sprak68
Inlägg: 41
Blev medlem: 02 jun 2013, 17:18
Ort: Strömstad

Vidare Skoterett-äventyr

Inlägg av Sprak68 »

Nu går faktiskt Skoteretten riktigt bra, med ny opluggad cylinder/kolv, nytt ställbart munstycke och nytt stift. Men en sak är lite märklig; oavsett munstyckesinställning så tvekar den vid gaspådrag från låga varv, precis som om munstycket vore för snålt ställt. Halvdör, liksom. Vad beror detta på? Jag har en teori om att den opluggade cylindern vid gaspådrag kräver mer bränsle-/luftblandning än vad en Encarwi 10 mm klarar av att leverera? Vad tror ni? Toppvarvet och effekten är i grunden ok.
Kör Crescent 1209 och Crescent 1264 efter mormor och morfar.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

har du kvar den lilla plastbiten i botten på trottelhuset som styr luften rätt väg förbi spridarmunstycket?

erlan
Användarens profilbild
Sprak68
Inlägg: 41
Blev medlem: 02 jun 2013, 17:18
Ort: Strömstad

Inlägg av Sprak68 »

Nu förstår jag nog inte riktigt vad du menar? Kan du ordna en bild? Märker också att motorn svarar acceptabelt när den är kall, men när den gått sig varm börjar den bli svår.
Kör Crescent 1209 och Crescent 1264 efter mormor och morfar.
Användarens profilbild
Sprak68
Inlägg: 41
Blev medlem: 02 jun 2013, 17:18
Ort: Strömstad

Inlägg av Sprak68 »

Ingen som kan förklara lite mer ingående så jag vet vad jag ska titta efter...?
Kör Crescent 1209 och Crescent 1264 efter mormor och morfar.
Skriv svar