Under förra säsongen så rullade den en hel del, men jag hade dels en bensinkran som fick slås över till reserv väldigt fort och dels lite svettningar och kletande från lite här och var.
Sagt och gjort så har jag beställt en del smådelar, men det har inte funnits tid att göra något på länge.
Häromkvällen smög jag i alla fall ut till garaget när ungarna skulle gå och lägga sig och tömde tanken för att montera bort bensinkranen.
Den var full med smet och såg allmänt bedrövlig ut så en ny monterades på plats.
Sen skruvade jag av topplocket för att se om jag kunde komma fram till vad det var som gjorde att det svettades från topplocket och ut på cylindern i nedkant.
Trodde att det kunde vara en bortglömd packning eller en sprucken sådan men kunde snabbt konstatera att det var gängpaj på ena pinnbulten och således spände det bara åt ordentligt på 3 av 4 pinnbultar. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av att jag kunnat köra en hel säsong med mopeden i det skicket utan märkbara bekymmer (och då körde jag 1-2 dagar i veckan till jobbet hela sommaren, totalt 5 mil varje dag).
Bara beställa en uppsättning pinnbultar. Passade på att beställa ett oljebyteskit med specialtillverkad olja för E50-motorn, och ny plugg och påfyllningskruv med packningar. Beställde också ett kallare tändstift, gick från B6HS till B7HS - då jag har en vassare femtiokubikare och ett annat avgassystem.
Ett paket kom på posten idag och suget att meka kickade igång så fort jag öppnade lådan. Tog ut ungarna i solskenet i eftermiddags och när de lekte som lugnast passade jag på att skifta pinnbulten och tändstiftet. Allt startade utan problem, fast minstingen grät hejdlöst när jag varvade mopeden och testkörde den utanför huset.
Här står den inne i garaget igen med solsken i ryggen. Får bli att tvätta den någon dag och putsa lagom.