Polis jakts historier!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Tolle

Polis jakts historier!

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som rubriken lyder så hade det varit roligt att få höra ERA historier om hur ni smitit ifrån polisen m.m:)
om det slutade olyckligt eller lyckligt,vad ni hade för trim på eller om ni körde original m.m:)
för jag antar att även de på 30-40+ har haft lite trubbel med polisen som små moppe pojkar :P
såhär va det iaf på 80-talet när polisen skulle få fatt i dom :P
http://www.kb.se/nyheter/ungdom_polismoped.html
slå på så tiden står på 0:37 så börjar det där :)
hade gött alla moppe åkare o håll er undan herr blå <!-- </EdIndex> --></div>
Bert

Den våldsamma flykten....

Inlägg av Bert »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha vilka busungar!!
Själv hade jag med en kompis hjälp gjort en "flyktväg" i våra hemtrakter på Gotland. Vi placerade ut stora stenar på strategiska ställen som polisens
BMW-cyllar skulle krossas mot, medan vi slank emellan och flydde till ett säkert gömställe! Ja de va tider det, men aldrig såg vi skymten av en polisbil ens. <!-- </EdIndex> --></div>
Tolle

Inlägg av Tolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hehe,man får ha sina idéer :)
själv har jag aldrig bivit tagen eller jagad men en gång när jag o tjejen åkte på min Fs1:a för att åka o kolla på ett hus som brann så blev jag lite nervös. den är trimmad med 5,5 o 16,5mm o sachs ljuddämpare så den går inte direkt original eller låter original. + att baklyset inte funkade:(
iaf vi åkte o titta.det stod jue bilar ifrån räddningstjänsten m.m och polisen då. men det satt ingen i bilen då:)puh tänkte jag som tuffa förbi lite långsamt. åkte förbi o titta o vände igen. men när vi åkte förbi polisenbilen igen så satt det 2 i den som precis skulle svänga ut :shock: jag körde i ca 50 o polisen körde efter ca 200m o jag blev lite nervös:S då förbi, fanns en liten grusväg in till höger som ledde till ett hus som jag körde in på i hopp om att polisen skulle fortsätta rakt fram. men dom svängde jue oxå in där såklart!!o med passagerare bak på och trimmad moppe är jue ingen höjdare. drog upp mobilen o låtsades som att jag skulle skriva ett sms.polisen stod still bakom i typ 30sekunder. de va långa sekunder.va som att dom tvekade om dom ksulle ta oss eller inte. men dom vände..........
fan va lättad jag blev då :P <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här känner jag igen...lite små roligt med en kick av att bli jagad dock.

Första gången hade jag en små trimmad fs1a som gjorde 55, dock ombyggt baklyse, så det var ingen bra kontakt, så det blinkade, jag var 14, och åkte omkring i staden, så kommer en polis o kör upp breve med ned vevad ruta, och gapar "fixa ljuset", snacka om att man blev paff? :shock:

Andra gången var när jag precis hade fyllt 15, hade en nyare dtr, 95a tror jag, gjorde lätt 65 och lät som en cross, och så kom snuten blev blåljus på och tyckte den lät för mkt, jag stannade och stängde av och frågade helt seriöst "har ni inget bättre för er?" så blev det lite gnäll, men lokala områdes polisen gör inget åt saken, trevliga o glada är dom om man bjuder på lussebullar på prao platsen iaf (hehe).

och nu det senaste så hade jag fått tag på en 96a, yamaha yz 85cc, trimmad och nyrenoverad så tog jag den till skolan, på vägen hem så körde jag genom staden, och så kom snutbilen i full fräs med blå ljus på, drog in på grusvägen o dom kom efter, men in på en smal upptrampad gång breve ett hus och upp på gamla järnvägen blev lösningen....att andrenalinet pumpade då :twisted:

Det är väl lite...för nya grejer kanske, men ändå:P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har aldrig varit jagad av polisen, fast jag är ju rätt ung man är ju bara 17 ( snart 18 ). Annars har man hört hur kompisar har åkt fast och blivit jagade. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Har aldrig varit jagad av polisen, fast jag är ju rätt ung man är ju bara 17 ( snart 18 ). Annars har man hört hur kompisar har åkt fast och blivit jagade. :lol:
Jag e bara 18, och blivit stannad av polisen och varit på förhör fler gånger än jag kan räkna, konstigt att man blir populär när man är lite annorlunda stil mässigt...

Snutar som inte kan något om mopeder - bästa snutarna ever! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror det var 1965!!!
Hade en DKW Hummel som var trimmad och när jag pratade om att köpa en annan moppe så bad min kompis att få köpa den men han ville jag skulle hjälpa honom att trimma lite mer.
Hur som helst så hade insuget tagits upp till 17 mm, det var max på den tiden. en Encarwi 17 mm förgasare med liggande trottel och så lite drevning. Den gick jäkligt fort tyckte vi och vi trodde iaf att den gjorde 75-80 km/h. Det fanns inte GPS eller cykeldatorer på den tiden så jag håller fast vid ungefär den farten.

Nu var alltså DKW'n såld och hopplockad med lite fräckare styre och sånt och min kompis tyckte att jag skulle provköra. OK så blev det och jag körde från Krokslätt i Mölndal ner i Toltorpsdalen där vägen var bra och man kunde hålla fullt ett tag. Då möter jag en polisbil som tvärvänder och kör efter mig. Svängde snabbt in på några mindre gator och naturligtvis in på en återvändsgata när polisen körde förbi.
Jo då slängde man moppen och stack upp i bergen bakom och gick en ganska lång bit hem till kompisen.
När vi lite senare stack tillbaka så var naturligtvis moppen borta och ingen av oss vågade söka efter den. (den såldes väl som hitte- eller stöldgods antar jag, fick aldrig se den igen iaf).
Det blev en lång avbetalning med min magra veckopeng :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag var 14 när jag köpte en Moskito däckslitare, som jag monterade på cykeln. Det är ju klart att snuten fick syn på mig. Men vid granngatan hemma var det hus som hade ingång från var sida på huset. Så in från ena sidan och ut på andra. På andra sidan var det bara parkvägar och piskställningar och huset var ganska långt. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

Conrad Engström skrev:Jag var 14 när jag köpte en Moskito däckslitare, som jag monterade på cykeln. Det är ju klart att snuten fick syn på mig. Men vid granngatan hemma var det hus som hade ingång från var sida på huset. Så in från ena sidan och ut på andra. På andra sidan var det bara parkvägar och piskställningar och huset var ganska långt. :wink:
staff_gemini-1.gif

Kan verkligen tänka mej dej komma farande på en ettrig hjälpmotor cykel, rakt igenom ett hus och sen försvinna ut på en annan väg! <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom stod o väntade på mig omkring 3 dar i rad på samma plats varje dag
blev ju jagad, men tredje dan så åkte jag ikull i en korsning ishalka fan :evil:
jag åker åt ena hållet moppen åt andra upp o springer fram till moppen
o sliter upp den samtidigt som snuten kommer o slänger upp dörren ovanför moppen :roll: blev bögel i både moppe o dörr
blev av med både cylle o topp o förknasare puch 44mm o dubbla utblås
i mitten på 70talet va det :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar vad som händer när man har en EKF motor ?
Hur ska polisen kunna ta något av den , eftersom den inte är mopedmotor klassad i Sverige corsodispari_unsure <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

S_Compakt skrev:Jag undrar vad som händer när man har en EKF motor ?
Hur ska polisen kunna ta något av den , eftersom den inte är mopedmotor klassad i Sverige corsodispari_unsure
Det finns 2 alternativ. Antingen är polisen som här i Kalmar, ointresserade av gammla moppar och skulle en EKF dyka upp så skulle dom nog inte bry sig så länge föraren kör med vett i skallen.

Skulle dom däremot stanna och beslagta moppen skulle du troligen bli av med hela motorn. Men risken är inte stor då dom hellre jagar plastpulkor.

Nymans2013 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror också att dom kollar nya eu-crossar mer än gamla veteraner, kanske inte om man kommer förbi dom i 70 men man vet aldrig :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hört att om man sätter dit någon typ av Mc motor på en moped klassas den inte motorn som trimmad, utan lätt mc. Då får man behålla motorn, dock med en fet böter + lämplighetsintyg <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Duett_Anders_ skrev:Jag har hört att om man sätter dit någon typ av Mc motor på en moped klassas den inte motorn som trimmad, utan lätt mc. Då får man behålla motorn, dock med en fet böter + lämplighetsintyg
Borde fungera så

Anledningen är att jag vid min ålder stannar , och tar ev böter , bara dom inte rör mina grejjer för då mistick_badwords censored_talk <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar