Kom just in efter en strapats med gräsklipparen, 50 minuters handjagande och sjöblöt i svett pga värmen (kul med lite go'väder så länge man slipper klippa gräset , ändå är klippareländet självgående. Väl inne inser jag att jag måste fan dra åt svångremmen. Nu har tyngden skenat iväg.
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Puchen skrev:Kom just in efter en strapats med gräsklipparen, 50 minuters handjagande och sjöblöt i svett pga värmen (kul med lite go'väder så länge man slipper klippa gräset , ändå är klippareländet självgående. Väl inne inser jag att jag måste fan dra åt svångremmen. Nu har tyngden skenat iväg.
Puchen skrev:Kom just in efter en strapats med gräsklipparen, 50 minuters handjagande och sjöblöt i svett pga värmen (kul med lite go'väder så länge man slipper klippa gräset , ändå är klippareländet självgående. Väl inne inser jag att jag måste fan dra åt svångremmen. Nu har tyngden skenat iväg.
Å fan har du gräs, här är allt torkat och brunt
Jo men det har börjat skifta litet i färgen på sina ställen ;)
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
pangerva skrev:Nu får det nog börja regna lite, eller mycket förresten, annars torkar allt bort
Jag är evigt glad så länge regnen (läs: lågtrycken) håller sig borta. Kommer regn kommer åska och kommer åska får jag ont i huvet .
Tyvärr är åskan redan här så jag låg en stund mitt på dan. Annars har det varit bra och jag håller ångan uppe så länge värmen och solen fortsätter.
Att det får torka ut nån gång tycker jag bara är bra. Regnsomrar är ett h-e. Det växer som i Amazonas och alla dessa sniglar och gå och trampa i och kletet under skorna...
Det är inte bara på marken det växer av blötan. Även på hus, väggar och staket växer mossan som stormtrivs i fukten
Jag har inte klippt gräset än i år men nu har det stannat av och är kortare än vid midsommar. Jag tror inte det blir så jättesvårt och klippa det, kanske man får ta det i ett par omgångar och räfsa mellan.
Solit och stekhett i går, jag tog min zyndapp special med 4växlad tysk 4,9 hästar och åkte till en gammal kompis från mopedgänget 1960. Jag har kontakt med två stycken som bor kvar i krokarna. Han hade rullat ut sina två BMW cyklar och vi pratade motorcyklar och kollade på hans projekt i hans lada. Fin dag! I dag mulet och åskan mullrar.