Ställbart munstycke...från styret.
-
Ställbart munstycke...från styret.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som minns dom? Fanns i Hobbexkatalogen på den tiden då hobbex produkterna var illustrerade med svartvita teckningar i katalogen.
Blev ställbart munstycke från styret olagligt? Vissa rykten säger detta...
Finns dom att köpa nytillverkade till sachs? Nu såhär 30år efter jag fyllde 15 så känner jag mig inte ödödlig längre, och sträcker mig således ogärna ner för att justera med fingrarna under färd...
Visserligen har jag en skön teknik när jag justerar med foten, men det blir inte alltid perfekt...
Och: Ja, ställbart munstycke är att föredra framför fast. <!-- </EdIndex> --></div>
Finns dom att köpa nytillverkade till sachs? Nu såhär 30år efter jag fyllde 15 så känner jag mig inte ödödlig längre, och sträcker mig således ogärna ner för att justera med fingrarna under färd...
Visserligen har jag en skön teknik när jag justerar med foten, men det blir inte alltid perfekt...
Och: Ja, ställbart munstycke är att föredra framför fast. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Ställbart munstycke...från styret.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är egentligen skitsamma om det är olagligt, farbror blå har aldrig stannat mej trots 80km på en apollo med 2vxl sachs...pga att dom lockas av dom nyare plast räcerna <!-- </EdIndex> --></div>Banjobulten skrev:Någon som minns dom? Fanns i Hobbexkatalogen på den tiden då hobbex produkterna var illustrerade med svartvita teckningar i katalogen.
Och: Ja, ställbart munstycke är att föredra framför fast.
-
Borde vara fullt möjligt, det där är väl ungefär vad man kramar ur en "Rödqvarna"... <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug skrev:5,5a, med en 18mm delorto, och drevningen kommer jag inte ihåg riktigt, men bra gick den, o jag ångrar att jag bytte bort den än idagS_Compakt skrev:80km på en 2vxl sachs !!
Inte alls illa
Borde vara fullt möjligt, det där är väl ungefär vad man kramar ur en "Rödqvarna"... <!-- </EdIndex> --></div>
-
Intressant!
Kan man beställa?
Finns det bild på forumet?
Funderade på att knåpa ihop detta själv faktiskt, hastighetsmätarwire borde vara tacksamt att använda. <!-- </EdIndex> --></div>
Braxmatte skrev:Annars gör man som Conrad
Och hur gör han då
Han gör en egen konstruktion förstås
Intressant!
Kan man beställa?
Finns det bild på forumet?
Funderade på att knåpa ihop detta själv faktiskt, hastighetsmätarwire borde vara tacksamt att använda. <!-- </EdIndex> --></div>
<!-- </EdIndex> --></div>
Dock har ju en rödqvarna ett goare ljud + lite mer styrka i grundenBanjobulten skrev:Humbug skrev:5,5a, med en 18mm delorto, och drevningen kommer jag inte ihåg riktigt, men bra gick den, o jag ångrar att jag bytte bort den än idagS_Compakt skrev:80km på en 2vxl sachs !!
Inte alls illa
Borde vara fullt möjligt, det där är väl ungefär vad man kramar ur en "Rödqvarna"...

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här gamla oöppnade påsen gick för över 2600:- på Tradera för ett år sedan ungefär:

Har dock sett nytillverkade(som givetvis någon stackare bjöd på dock för mycket för).
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>

Har dock sett nytillverkade(som givetvis någon stackare bjöd på dock för mycket för).
/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med conrad det är bara skräp, jag hade en sådan på en raketare man skruvade och skruvade och inget hände men sen hände allt på en gång, svårt att få till det, men det är lite kult det håller jag med om. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag höll på att exprimentera med detta för några år den, byggde en fungerade prototyp. Använde ett servo av typen som man använder till radiostyrda leksaker monterat på munstycket. Sen hade jag några komponenter samt en potentiometer på styret som man justerade med. Fungerade men det föll på att prototypen var lite för klen mekaniskt. Detta monterat innanför kåpan inne i ramen på en DKW hummel hade kunnat bli smutt. Får leta fram grejorna igen.... <!-- </EdIndex> --></div>
-