Ställbart munstycke...från styret.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Banjobulten

Ställbart munstycke...från styret.

Inlägg av Banjobulten »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som minns dom? Fanns i Hobbexkatalogen på den tiden då hobbex produkterna var illustrerade med svartvita teckningar i katalogen.

Blev ställbart munstycke från styret olagligt? Vissa rykten säger detta...

Finns dom att köpa nytillverkade till sachs? Nu såhär 30år efter jag fyllde 15 så känner jag mig inte ödödlig längre, och sträcker mig således ogärna ner för att justera med fingrarna under färd...
Visserligen har jag en skön teknik när jag justerar med foten, men det blir inte alltid perfekt...

Och: Ja, ställbart munstycke är att föredra framför fast. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars gör man som Conrad :whistel:

Och hur gör han då :?:
Han gör en egen konstruktion förstås :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De va nog inte det ställbara från styret som blev olagligt, ställbart över huvudtaget räknades som trim.

Man brukar se dom där sattserna på tradyra med jämna mellanrum, men dyrt är bara förnamnet för såna kultgrejor :D <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Re: Ställbart munstycke...från styret.

Inlägg av Humbug »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Banjobulten skrev:Någon som minns dom? Fanns i Hobbexkatalogen på den tiden då hobbex produkterna var illustrerade med svartvita teckningar i katalogen.

Blev ställbart munstycke från styret olagligt? Vissa rykten säger detta...

Finns dom att köpa nytillverkade till sachs? Nu såhär 30år efter jag fyllde 15 så känner jag mig inte ödödlig längre, och sträcker mig således ogärna ner för att justera med fingrarna under färd...
Visserligen har jag en skön teknik när jag justerar med foten, men det blir inte alltid perfekt...

Och: Ja, ställbart munstycke är att föredra framför fast.
Det är egentligen skitsamma om det är olagligt, farbror blå har aldrig stannat mej trots 80km på en apollo med 2vxl sachs...pga att dom lockas av dom nyare plast räcerna <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->80km på en 2vxl sachs !!

Inte alls illa <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

S_Compakt skrev:80km på en 2vxl sachs !!

Inte alls illa
5,5a, med en 18mm delorto, och drevningen kommer jag inte ihåg riktigt, men bra gick den, o jag ångrar att jag bytte bort den än idag :( <!-- </EdIndex> --></div>
Banjobulten

Inlägg av Banjobulten »

Humbug skrev:

Inte alls illa
5,5a, med en 18mm delorto, och drevningen kommer jag inte ihåg riktigt, men bra gick den, o jag ångrar att jag bytte bort den än idag :(

Borde vara fullt möjligt, det där är väl ungefär vad man kramar ur en "Rödqvarna"... <!-- </EdIndex> --></div>
Banjobulten

Inlägg av Banjobulten »

Braxmatte skrev:Annars gör man som Conrad :whistel:

Och hur gör han då :?:
Han gör en egen konstruktion förstås :clapping:

Intressant!
Kan man beställa?
Finns det bild på forumet?

Funderade på att knåpa ihop detta själv faktiskt, hastighetsmätarwire borde vara tacksamt att använda. <!-- </EdIndex> --></div>
Humbug

Inlägg av Humbug »

Banjobulten skrev:
Humbug skrev:

Inte alls illa
5,5a, med en 18mm delorto, och drevningen kommer jag inte ihåg riktigt, men bra gick den, o jag ångrar att jag bytte bort den än idag :(

Borde vara fullt möjligt, det där är väl ungefär vad man kramar ur en "Rödqvarna"...
Dock har ju en rödqvarna ett goare ljud + lite mer styrka i grunden :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här gamla oöppnade påsen gick för över 2600:- på Tradera för ett år sedan ungefär:
Bild

Har dock sett nytillverkade(som givetvis någon stackare bjöd på dock för mycket för).

/ Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nytt eller gammalt dom är odugliga.
När man vrider på ratten rör den sig inte och sedan kommer alltihopa.
Viren fjädrar. :freakin mad: <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med conrad det är bara skräp, jag hade en sådan på en raketare man skruvade och skruvade och inget hände men sen hände allt på en gång, svårt att få till det, men det är lite kult det håller jag med om. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Dalpilen

Inlägg av Dalpilen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag höll på att exprimentera med detta för några år den, byggde en fungerade prototyp. Använde ett servo av typen som man använder till radiostyrda leksaker monterat på munstycket. Sen hade jag några komponenter samt en potentiometer på styret som man justerade med. Fungerade men det föll på att prototypen var lite för klen mekaniskt. Detta monterat innanför kåpan inne i ramen på en DKW hummel hade kunnat bli smutt. Får leta fram grejorna igen.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle det inte vara bra att kunna ställa tändningen från styret också :idea:
Har du haft nåt sånt Conrad?
Men längden på pipan har nog ingen ändrat från styret iallafall :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja tändningen har jag haft justerbar. Längre skruvar med distanshylsor och fjädrar som håller tändplattan, returfjäder och vire. :wink:
Jo vi har haft justerbara ljuddämpare men inte från styret <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar