Crescent Compact 1248 Sleeper

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle tro att anledningen är att cyllarna satt både på EKF samt S motorerna
http://cgi.ebay.de/Sachs-Motor-Mokick-Hercules-Sport-Bicke-KTM-Rixe-Sb-2_W0QQitemZ260500089401QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item3ca703ea39 <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man strävade efter att lika bitar skulle passa i olika motorer.
Idag är det tvärt om ingen bit passar någonstans :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näst intill omöjligt att yxa dit EKF-cylle på "standard"-blockhalvor? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] (spacer etc...)

(+byta vevstake m.m, finns ju mer av i avlånga landet så att säga..) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fins en kille i Östersund som har svetsat om vevhuset så 80 Athena cylindern går ner. Han har dessutom slidmatning. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja just ja det var ju mycket bättre matrial i EKF blocken åxå cocos_acc.gif (bra minne men kort.. :oops: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ser det ut såhär för Compacten. :)

2 Vxl motor med Dt cylinder. Utanpåliggande tändspole och kondensator! 19mm förgasare.
Bild


Och detta förvånar mig... Den är spikrak, även efter en 80cc EKF?! :shock:

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flitens lampa lyser ser jag thumb_up ,måste ju va en bätter årsmodell av compakt det där..ingen uppgradering av koppling på den här motor'n? eller funkar bra ändå... <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag saknar kopparna på kopplingen, ska införskaffas när jag får tag i dem! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bara 6 kopplingsfjädrar?? e inte de som gjort för slir?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:bara 6 kopplingsfjädrar?? e inte de som gjort för slir??
Om du läser inlägget över, jag saknar dem 3 kopparna! Ska införskaffa det när jag får tag i dem.

Och det kommer slira även med 9 fjädrar, men jag har bra recept emot slirande sachskopplingar! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okok läste ej allt, har tre koppar samt fjädrar om du e intresserad??? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:okok läste ej allt, har tre koppar samt fjädrar om du e intresserad???
fjädrar har jag, men kopparna låter intressant! Skicka PM för pris! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du har PM rexxy <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rexxy skrev:
NiklasHögberg skrev:bara 6 kopplingsfjädrar?? e inte de som gjort för slir??
Om du läser inlägget över, jag saknar dem 3 kopparna! Ska införskaffa det när jag får tag i dem.

Och det kommer slira även med 9 fjädrar, men jag har bra recept emot slirande sachskopplingar! :wink:
Är receptet lika hemligt som Coca Colas eller kan du bjuda på det? :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
tompa
Inlägg: 2764
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är säkert en Hallsta koppling made in Sura :D

Fast det här är en Uppsala Special, från Nymans verkstäder :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar