Växelproblem Sachs 50 LS

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
kee

Inlägg av kee »

Lasslo: Jag såg dig figurera här, ngt jag iofs inte är förvånad över eftersom jag ju vet att du pysslar lite med mopeder. Vill minnas att du nämnt en Fram ngn gång i historien. Och ja, flakfordon är min passion, varför åka fort när man kan lasta tungt? :P Ett lustigt sammanträffande är att just nu står alla tre flakfordonen med olika typer av växellådsrelaterade problem. En Panther skulle komplettera mopedsamlingen ganska väl, mycket nostalgi där. :D Iofs har jag alltid sneglat på Compacterna också, men DBSen är betydligt mer ovanlig. Min var blåmetallic, och gjorde ca 40 knyck, en 79 om jag inte minns fel. Dagen den försvann frågade pappa mig om jag tagit moppen till skolan, vilket jag inte hade. Han hade tidigare varit ner och slängt sopor och tittat till moppen, han såg inte då de tre (!) uppklippta låsen som låg på golvet i rummet. Det var nog min första närkontakt med något som kan liknas vid sorg.
MCB 1189 Flakmoped "Rose"
Suzuki K50 "Suzi"

... och ett gäng folkabussar från 60-talet i varierande stadie av förfall och modell... :P
Skriv svar