Utrota möss...?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Med risk för att vara lite väl grafisk så är det där hinkarna lite obehagliga och inte speciellt humana i avlivandet. De lever nämligen väldigt länge och börjar äta på varandra istället tills det blir en enda liksörja som luktar... lik.
Råttfälla/katt är nog de snällaste mot möss, råttor och sork.
Ps. Råttgift funkar inte på sork då vanligt gräs är motgiftet, vilket sorken lever på...
Ps. Råttgift funkar inte på sork då vanligt gräs är motgiftet, vilket sorken lever på...
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Till denna arten fungerar nog grön Kryptonit bäst...Raketsport skrev:Med risk för att vara lite väl grafisk så är det där hinkarna lite obehagliga och inte speciellt humana i avlivandet. De lever nämligen väldigt länge och börjar äta på varandra istället tills det blir en enda liksörja som luktar... lik.

om råttjävlarna är tillräckligt stora är det bara grövsta våld som gäller...
På 80-talet hade jag höns, å för dom som inte känner till det kan jag bara
säga att höns och grisar är värsta råttmagneterna. Förmodligen pg.a
att man ger dom en massa matavfall. Hur som haver så lyckades jag en gång fånga alla råttors urmoder.. stor som en mindre katt!
Eftersom jag inte hade tillgång till nåt skjutvapen så tog jag helt resolut och
stoppade hela burfällan med råtta och allt i en papperssopsäck, som placerades bakom avgasröret på min gamla 142:a.
Drog ut choken å surkörde i säkert 10 minuter. tillräckligt länge för att ta död på en vuxen människa. Tror ni råttjäveln dog? ICKE!! fick tömma ut den ur fällan å dräpa´na med en bandyklubba....
På 80-talet hade jag höns, å för dom som inte känner till det kan jag bara
säga att höns och grisar är värsta råttmagneterna. Förmodligen pg.a
att man ger dom en massa matavfall. Hur som haver så lyckades jag en gång fånga alla råttors urmoder.. stor som en mindre katt!
Eftersom jag inte hade tillgång till nåt skjutvapen så tog jag helt resolut och
stoppade hela burfällan med råtta och allt i en papperssopsäck, som placerades bakom avgasröret på min gamla 142:a.
Drog ut choken å surkörde i säkert 10 minuter. tillräckligt länge för att ta död på en vuxen människa. Tror ni råttjäveln dog? ICKE!! fick tömma ut den ur fällan å dräpa´na med en bandyklubba....

På en utbildning jag gick på för några år sedan sade läraren att det inte gick att begå självmord med avgaserna från en modern avgasrenad bil. Tänker på det varje gång jag ser en deckare där någon hittas död i en bil med motorn igång i ett stängt garage. Men höns drar råttor! På den tiden jag hade höns så dök det upp en råtta som sprang iväg på en bräda på väggen när jag kom in. Jag vill få bort den innan det blev fler, alla vet att två råttor blir 20 råttor på ett halvår. Så nästa gång jag gick dit hade jag med geväret laddat med en svag patron för övningsskjutning inomhus. Råttan kuta iväg efter brädan som väntat och jag tog den med ett perfekt skott i flykten. Jag dansade en dans av lycka
Möss är illa nog men råttor ger mig rysningar, deras stora tänder kan gnaga sig genom betong!

Annars....
Blanda cementpulver och mjöl, men ta inte i för mö cementpulver så det smakar illa. Det som händer är att den blandningen härdar i magen, men jag vet inte hur humant/inhumant det är...
Blanda cementpulver och mjöl, men ta inte i för mö cementpulver så det smakar illa. Det som händer är att den blandningen härdar i magen, men jag vet inte hur humant/inhumant det är...
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
För längesen när jag bodde i en källare i österrike hade vi sjukt med möss. DEt såg ut som att golvlisterna rörde sig när man satt o såg på TV. Vi hade ett knastskaft som vi slog ihjäl möss med. Men man orkade inte alltid jaga.
En stor hink med en vippbräda av wellpapp, längst ut på den pringleschips, luktar ganska starkt av ost och annat gott. Funkade kanon!
En stor hink med en vippbräda av wellpapp, längst ut på den pringleschips, luktar ganska starkt av ost och annat gott. Funkade kanon!
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt

dom här 2 fångade jag här hemma i sommeras. tog även en tredje i mitt sovrum med snusdosan. pricka fanskapet rakt i huvet så han blev hjärnskadad o mycket lätt o fånga då han bara sprang i cirklar

rätt stora as som man hörde när dom gick på golvet på kvällarna när man skulle sova. men nu är det tyst igen:-)