Fick bara en rolig tanke, undrar hur mycket veteranmopederna Puch, crescent osv är värda om 30 år?
Sen funderar jag på om "dagens mopeder" kommer vara lika populära om 30 år som dagens veteranmopeder är populära nu.
Min teori är att värdet på ett veteranfordon följer efterfrågan. Och den beror i sin tur antingen på intresse för gamla fordon eller på att man har haft ett förhållande till fordonet i sin ungdom. Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt, så 60 och 70 talarnas pris kommer nog att stoppa upp och kanske sjunka på sikt när generationen som växte upp med dem försvinner.
HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.
HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.
Mvh Patrik
dom flesta av oss som håller på med veteranmoppar var väl tonåringar på 60 och 70 talen? redan då ansågs väl enpetarna som hedenhösmoppar.
och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.
erlan skrev:och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.
Stämmer inte riktigt på mej, isf skulle man ju ha en Dakota eller Gilera , men jag gillar ju formgivningen på gamm-moppa ,sen om dom går lite fortare än 30 gör ju inget....