Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

zappafan skrev:
pnilz skrev:
zappafan skrev:Man har väl konstig humor men sånt här garvar jag åt (bla.) :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=Kd_k5foqZB0
[badair] staff_gemini-1.gif

Nästan lika bra som Job i helgen var på historiesittning i lördags!
Jäv... nu blir jag Avis :( :wink: , å andra sidan var jag på ett 4 års kalas i ske-å det var rätt roligt åxå... :D
Det var riktigt bra! men vad är en historie lektion på gammlia när det är finns kalas... :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

:D
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

:lol:
bengtssonn96

Inlägg av bengtssonn96 »

Fick bara en rolig tanke, undrar hur mycket veteranmopederna Puch, crescent osv är värda om 30 år?
Sen funderar jag på om "dagens mopeder" kommer vara lika populära om 30 år som dagens veteranmopeder är populära nu. :)
HSE

Inlägg av HSE »

Min teori är att värdet på ett veteranfordon följer efterfrågan. Och den beror i sin tur antingen på intresse för gamla fordon eller på att man har haft ett förhållande till fordonet i sin ungdom. Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt, så 60 och 70 talarnas pris kommer nog att stoppa upp och kanske sjunka på sikt när generationen som växte upp med dem försvinner.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.

Mvh Patrik
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Kan nog stämma. Användningen har nog minst lika stor, eller kanske större betydelse än samlandet.

Hade jag inte kunnat använda Amazonen som "bil" skulle det inte ha varit lika intressant.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Patrik skrev:
HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.

Mvh Patrik
dom flesta av oss som håller på med veteranmoppar var väl tonåringar på 60 och 70 talen? redan då ansågs väl enpetarna som hedenhösmoppar.
och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.

erlan
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

erlan skrev:och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.
Stämmer inte riktigt på mej, isf skulle man ju ha en Dakota eller Gilera , men jag gillar ju formgivningen på gamm-moppa 8) ,sen om dom går lite fortare än 30 gör ju inget.... :wink:
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

Nu har Zappafan byggt lite mer så han kan ta med sig några vänner på mopperallyna. Snällt gjort av dig...

http://www.youtube.com/watch?v=nCGwo6M3ffU
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Kan bygga ett "ställ" åt dig med, du verkar fortfarande avis....Bild
bengtssonn96

Inlägg av bengtssonn96 »

Säcken skrev:Nu har Zappafan byggt lite mer så han kan ta med sig några vänner på mopperallyna. Snällt gjort av dig...

http://www.youtube.com/watch?v=nCGwo6M3ffU
Fasen vad fräckt det är! :)
Säcken
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Säcken »

zappafan skrev:Kan bygga ett "ställ" åt dig med, du verkar fortfarande avis....Bild
Mycke snällt av dig, men nej tack! Ja har bara en EU Reko 600 kärra, vill inte åka runt med överlass hela tiden :wink:
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Trevlig Helg :D ,för det ska jag ha.. slider_cheers.gif
Bild
Skriv svar