Fastsättning av styret på Zündapp t.om -76: 2 skruvar genom styret!
Den kan jag förstå, på den tiden var 3-axliga NC-maskiner på g... På gott och ont. I det här fallet, på ont..
Rexxy skrev:Kanske inte fel, men något man lätt kan irritera sig på.
Varför har sachs snedmonterat tändstift? Någon nytta med det?
Varför tillverkar dom inte så hela spolporten öppnast när kolven är i BDC?
enligt vad någon skrev på forumet en gång så skulle väl utformningen på sachstoppen ge bättre lågfartsegenskaper. även 4,3 hk motorn var ju ett transportmedel, inte en leksak när den var ny.
och jag har för mig att spolporten öppnar helt på den ostrypta 4,3an men det måste jag kolla. annars är det ju för att kynna använda samma gjutplugg
för olika hårt strypta cylindrar. men håller med om att det ser tokigt ut.
en zyndappkolv och en avsvarvning av cylndern i överkant borde göra saken bättre.