Jag kan!! Detta är ju skitskoj

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
linda
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00

Inlägg av linda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag letade runt i lådorna hos svärfar och hittade en cylinder med reedmembran dock utan membran. Den var riktigt risig med rejäla vändkanter vilket resulterade i omborrning till 39,5. Cylindern var redan 39mm. Den ackompanjerades av ett 13mm reedmembran och en 13mm förgasare. Efter omdrevning så går den kanske i 55km/h men jag kör aldrig så fort då varvet irriterar körupplevelsen. Men jag gillar backtagningsförmågan och att mysa omkring i 35 utan att motorn låter som plågad katt.

Dock är ljudet mycket mer tilltalande med orginalburk. Några ideér på filtermaterial eller andra lösningar? <!-- </EdIndex> --></div>
linda
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00

Inlägg av linda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag löst bränsle/luftproblematiken. Jag borrade ett extrahål i luftburkens till 15mm. Sedan provade jag att täppa till detta tills jag hittade helt rätt. Nu behöver jag bara löda på en bricka med rätt diameter. Jag tror det blev 11,5 mm som jag ansåg var optimalt för min moped.

Vad är det för gods i den gamla luftburken i metall? Jag vill inte blåsa igenom :twisted: . <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2763
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är samma tråkiga aluminiumblandning som i resten av motorn :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
linda
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00

Inlägg av linda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket skit. Jag får ta kemisk metall.

Tack för det snabba svaret. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar