DBS Panter (Dtbs edition)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det fästet har jag ,men inget kedje skydd. Tyvärr så ska jag inte göra mig av med fästet för att det kan vara bra att ha om man skulle få försig att göra en orginal renovering nångång i framtiden.
I kväll blev det lite svetsning av fäste till pipan, sitter i infästningen av svingen, sen fick den lite färg.

Skulle starta upp den för att höra sången från pipan men moppen gick skit,svarade inte alls på gas och bara bluddrade, tror den har börjat läka mellan distans/ cylinder/ block för jag hade bara packningsgegga där som inte direkt var för ändamålet...ska fixa riktiga packningar eller bättre packningsgegga och prova igen <!-- </EdIndex> --></div>
I kväll blev det lite svetsning av fäste till pipan, sitter i infästningen av svingen, sen fick den lite färg.

Skulle starta upp den för att höra sången från pipan men moppen gick skit,svarade inte alls på gas och bara bluddrade, tror den har börjat läka mellan distans/ cylinder/ block för jag hade bara packningsgegga där som inte direkt var för ändamålet...ska fixa riktiga packningar eller bättre packningsgegga och prova igen <!-- </EdIndex> --></div>
-
Conrad Engström
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite nyårskruvande idag, slet av cylinder för att kolla efter fel, hittade inga,såg inte ut som om den hade läkt nånstans, slängde ihop skiten igen och skruvade isär förgasaren och rengjorde den. Provade starta och den gick igång och lät rätt pigg fakiskt, fick för lite soppa så jag stängde av och höjde nålen allt som gick och startade igen, fick fortfarande för lite, var tvungen att ha chocken ute för att den skulle svara på gasen...men den lät pigg. Jippie tänkte jag och började skruva på bakskärm och lite andra grejor och skulle ut och prova den en lite sväng tänkte jag, lär väll inte gå så jätte bra när man får köra på chocken hela tiden men man måste ju prova räcern. Kickade igång den och den går som den gjorde inan jag rev ner allt...bara bluddrar och svarar inte ett dugg på gas, vare sig chocken är ute eller inne. Tar ur stiftet det är genom blött...torkar rent och knackar ihop gnistgapet lite grann. Kickar igång men den går likadant. Blev less och släckte lyset drog igen dörren och åkte hem!
Varför går den ibland för? Ena sekunden får de för lite och nästa stund så dränker man den. Ska beställa renoveringsats till förgasaren och munstycken, sen är det lika bra att beställa nya tändelar oxå, kondesator och brytare är säkert inte bytt på bra många år. Givetvis så glömde jag kolla vad det är för munstycke som sitter i nu Vart beställer jag grejor billigast, vet inte vad det är för förgasare för det står inget på den, gissar på nån skräp mikuni kopia.
Det blev några bilder iaf när jag rullade ut den ur garaget.


Bara framskärmen och lyset kvar att skruva på
<!-- </EdIndex> --></div>
Varför går den ibland för? Ena sekunden får de för lite och nästa stund så dränker man den. Ska beställa renoveringsats till förgasaren och munstycken, sen är det lika bra att beställa nya tändelar oxå, kondesator och brytare är säkert inte bytt på bra många år. Givetvis så glömde jag kolla vad det är för munstycke som sitter i nu Vart beställer jag grejor billigast, vet inte vad det är för förgasare för det står inget på den, gissar på nån skräp mikuni kopia.
Det blev några bilder iaf när jag rullade ut den ur garaget.


Bara framskärmen och lyset kvar att skruva på
-
Conrad Engström
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo tack, där har man varit förr, blir nog ett litet återfall här, jag som precis var klar med rehabiliteringen från förra sommaren
Är det nån som har byggt ett justerbart munstycke på en Mikunare? Har för mig att jag läste om nått sånt på nån hemsida men kommer inte ihåg vilken det var
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.braigasen.com/funktion.htm
Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade felet i kväll, och det är ett under att den överhuvudtaget har startat! Svänghjulet var helt löst, bara snurrade runt på vevaxeln, muttern satt som berget med svänhjulet löst. Slagit av krysskil och det har tyvärr slipats ur rätt mkt ur svänghjulet så jag tror jag måste jaga tag på ett nytt. Lyckades iaf få fast det i rätt position och den startade direkt och gick som en klocka, var ut och provade den för första gången och jag blev faktikst förvånad över hur bra den gick. Den får fortfarande för lite soppa så ett större munstycke ska i, sen så måste jag titta över utv, som den är nu så kan jag bestiga mount everest med den. Men den gjorde 60 knyck iaf...om man ska tro på orginal hastighetsmätaren:-) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jahopp, då var den "klar" eller klar var väll kanske att ta i. Motorn ska renoveras eller helst bytas ut mot en 4 växlad, så är det nån som vet om en 4 växlad låda eller motor får gärna höra av sig. Lite bilder på åbäket kan jag bjuda på.



Så här såg den ut när jag köpte den.
<!-- </EdIndex> --></div>



Så här såg den ut när jag köpte den.
<!-- </EdIndex> --></div>