Har ägnat eftermiddagen att plocka isär "vraket".
Nya fästen för fotpinnar plus lite andra svetsarbeten måste göras.
Fälgarna går inte alls att använda, buliga och sneda.
Undrar var jag kan få tag i 19 tums fälgar?
Förutom Tradera och ebay.
På plussidan är tanken riktigt bra, och inte speciellt rostig inuti.
Ramen har fäste för utvändig tändspole, vilket innebär att det är en senare modell, typ 78 och framåt.
Senast redigerad av BjörnK den 22 dec 2013, 17:15, redigerad totalt 1 gånger.
Jag får låta en färgfirma scanna färgerna.
Jag har tänkt att förstärka motorfästen och sving, kraftigare bromsar och en 4-växlad motor med 70 cc minitherm.
En ulv i fårakläder, med andra ord, som har mer sting än vad den ser ut.
Sånt tycker jag är kul!
Här händer det inte så mycket.
Ram och sving fortfarande på verkstad, förhoppningsvis kanske svetsarbetena är klara på det nya året.
Motorn dock isärplockad, några nya lager, ny kopplingskorg plus en rundvev ska det bli.
Tips om att få dit vevslängen önskas!
De sista 5 millimetrarna vägrar.
Har lagt veven i frysboxen ett tag, så får vi se om detta hjälper.
Men lär ju bli samma problem med andra sidan.
Finns det något bra, enkelt verktyg?
Rito runt vevparti.
Har jävlats för mig hela eftermiddan.
Måste ju shimsa det rätt, så det blir mycket av och på.
Och då fastnar ena lagret på vevaxeln, lageravdragaren går varm.
Varför skulle jag ge mig på detta?
BjörnK skrev:Tips om att få dit vevslängen önskas!
De sista 5 millimetrarna vägrar.
Har lagt veven i frysboxen ett tag, så får vi se om detta hjälper.
Men lär ju bli samma problem med andra sidan.
Finns det något bra, enkelt verktyg?
Kolla mått på tappen, annars fryst vevparti samt lite värme på ramlagrets innerring (max 100°C) funkar garanterat till högersidan.
Har du tillgång till en svarv och en M10×1 gängtapp?