Bussgods

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
amazonsport

Bussgods

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säkert är ni många här som har erfarenhet av att skicka mopeder med bussgods. Kanske ni kan skriva ner lite tips om hur ni gjorde t.ex. om styret kunde vara kvar och hur ni skyddade den för repor mm. Även kostnader och vilka ställen som är bra eller dåliga på att hantera paketet.
Och kanske det mest intressanta, priset? För det verkar vara ett stort spelrum där huruvida man räknar på måtten mm. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja du jag har då skickat mina moppar i kartonger och nu senast skickade jag iväg compacten för 700 spänn och då är det inräknat en avgift på 69:- för efterkrav. Paketet skulle till Vittsjö som ligger en liten bit norr om Hässleholm alltså i skåne. Tyckte att priset var billigt fast moppen vägde inte så mycket utan bara 37kg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gå in på:
http://www.bussgods.se/

Fyll i uppgifterna så har du priserna.
Längd = hela längden, bredd = hela bredden och höjd = hela höjden.
Om moppen har brett styre skulle iaf jag demontera det, men är det en raket som har smalt styre så skulle jag inte göra det.
Om du inte använder hel kartong så skulle jag rekommendera att vara noga med att skydda tank, lycktor, broms- och kopplingshandtag men även skärmar.
Good Luck :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bussgods har alltid funkat bra. Lite omständigare än alternativen där jag bor men relativt billigt. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det optimala är om man får ned den i en cykelkartong men det kräver delning av ram/gaffel ev borttagning av hjul sedan monterar man bort sadeln & ibland har det varit billigare att skicka motorn separat. Bussgods på nätet funkar inte alltid det står att "lokala avvikelser kan föekomma" å det gör det med råge.. har ibland legat på det dubbla när man ringer sitt lokala ombud å frågar..
Sedan har jag kollat om man skriver in exakt samma uppgifter å från samma orter men bara vänder på "från ort-till ort" uppgifterna då kan det skilja ngt ortoligt :shock: men det beror kanske på att det är uppförsbacke den ena vägen ha..ha :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för tipsen, känns bra att ha lite kött på benen när det blir aktuellt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:det optimala är om man får ned den i en cykelkartong men det kräver delning av ram/gaffel ev borttagning av hjul sedan monterar man bort sadeln & ibland har det varit billigare att skicka motorn separat. Bussgods på nätet funkar inte alltid det står att "lokala avvikelser kan föekomma" å det gör det med råge.. har ibland legat på det dubbla när man ringer sitt lokala ombud å frågar..
Sedan har jag kollat om man skriver in exakt samma uppgifter å från samma orter men bara vänder på "från ort-till ort" uppgifterna då kan det skilja ngt ortoligt :shock: men det beror kanske på att det är uppförsbacke den ena vägen ha..ha :lol:
Mycket bra sagt. Har själv varit med om samma sak och man kan aldrig vara säker på vad det kostar förrän man har skickat och betalat paketet :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även jag har viss erfarenhet av bussgods och jag måste säga att dom
har en förbaskat bra personal som verkligen ställer upp och som har
en utomordentlig service och absolut aldrig har missat eller förstört
någon försändelse för mig.
Att skicka en moped betyder ofta problem med packetering men att skicka
från Boden är enkelt och okomplicerat.
Man skyddar bara dom vitalaste detaljerna och tömmer tanken på bränsle
så går frakten galant.
Kan notera att en Puch Dakota kostar 1900:- Boden - Karlstad.
Heja Bussgods :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar